Windgever plaatsen

We zijn geïnteresseerd in een Clever 23. Deze heeft al een digitale diepte/log meter. Graag zou ik daar ook een windgever op willen plaatsen. Wel zo luxe om snel te zien hoeveel wind er staat en waar deze vandaan komt. Misschien meer een luxe dan echt nodig, maar ach…
Wie heeft zoiets ook al geplaatst, is dat eenvoudig. Met draad of draadloos en welk type zou worden aanbevolen. Mogelijk met een foto ?

Groetjes
Rob & Ria de Vries

Op de Listo zit een Clipper windset. Die doet het prima.
Net gister een electradraad in de mast vervangen. Als je de draad van de windset mee kan trekken met een andere draad dan passen ze beiden prima door de koker voor de bedrading.
De Nasa heeft wel als nadeel dat de display nogal ‘diep’ is waardoor het monteren even aandacht vraagt. Ik heb daar een blokje achter, anders komt het in de kajuit zo ver naar binnen

later vervangen door nylon:

Gr Rob

Ik zit met een schuin oog ook wel eens te kijken naar een garmin set. Heb een mooi horloge wat er evt. mee zou koppelen en e.e.a. kan tracken.

Je hebt bedraad en wireless, maar daar lees ik minder goede reviews over. Bedraad lijkt me betrouwbaarder.
Duur spul vind ik maar een heel pakket is relatief goedkoper dan een paar losse elementen. Wellicht als ik eens een mooie aanbieding kan vinden. De diepte/log meter kan ook de spanning van de accu meten wat ik ook wel fijn zou vinden. Daar hoef je dan weer niet iets anders voor te kopen. Maar blijft veel geld tov de hele boot en je gaat er niet harder van :grinning: Maar ja weten is meten!

Koen

5 posts were split to a new topic: Accuspanning meten

Dank voor de info en de foto. Ik weet in ieder geval dat het wel kan. Het is ook meer een luxe en nice to have. Zodra we in het voorjaar onze Clever hebben, ga ik er toch eens naar kijken, welke type het beste zou passen. En hoe te plaatsen op de mast. Wordt vervolgd.

Rob