Accuspanning meten

om de spanning van je accu te meten heb je die diepte/log niet nodig.
een simpele multimeter wil do it
kan je slecht bij je accu, dan kan je op een willekeurige andere plaats meten
bv vanaf een elektrisch startende buitenboord motor
kap eraf, pootje aan de pluskabel en een pootje willekeurig ergens aan het blok als min
hou je weer geld over voor iets anders
maar we dwalen af
Ton

Zo heb ik het ook gedaan op jouw advies eerder, maar dat is een hoop gedoe steeds. Maar was inderdaad en terzijde een een nice-to-have bij die Garmin meter.

Dank voor de info en de foto. Ik weet in iedergeval dat het wel kan. Het is ook meer een luxe en nice to have. En ik hou wel van technische snufjes. :wink:

Rob

gek op technische snufjes? Accuspanning meten?

Zit ook op de listo. Nullast stroom 7 mA, gebruikt bijna niets.

Gr Rob

1 Like

hahaha, zo’n USB plug komt er zeker in. Telefoon (Navigatieplanner), MP3 speler, iPad.

Rob

Was van plan om de huidige 12V aaanstekerstekker te vervangen voor deze mooie gadget van Rob. maar na aankoop van een piekfijn ankerlichtje met zo’n autoplug toch maar laten zitten.

Daarom nu deze gekocht. 1xUSB, temperatuur en spanning. En mocht er meer telefoons etc geladen moeten worden had ik er al een die 2x usb kan snelladen.

Hallo Koen, ik ben je nieuwe buurman in 't Raboes met Clever 23 Boop, of beter jij bent mijn nieuwe buurman. Ik heb op Bol.com gekeken en een variant besteld die iets duurder is. Deze is niet meer leverbaar.
We gaan elkaar wel spreken neem ik aan. mvgr Dik

Ja gebroederlijk naast elkaar, was geen toeval hoor. Had gehoord dat er nog een clever lag en ik zei nou leg me daar maar naast dan als het kan. :grinning:

Gloednieuwe motor volgens mij? Tot snel, we gaan elkaar zien.

Oh ja sorry, ik had mijn bakboord tros aan de achterkant onder de jouw landvast moeten vastknopen. Maar had hem net met ankersteek en al op de juiste lengte vastgezet. Je kon hem er makkelijk onderuit kon halen volgens mij.

Lig nu overigens aan je stuurboord. Die box was een stuk ruimer en mocht ook.

Komt goed. De motor is 4 jaar oud, met sinds 3 jaar een elektrische start. De haven ken ik al sinds de 70-er jaren. Toen was het een gezellig zooitje, nu is het goed voor elkaar (behalve het loospunt voor de porta potti). Gertjan de havenmeester is top. Het is een fijne plek om te zijn, zo aan het “eind” van de wereld met veel erg aardige en gelijkgezinde mensen. Dicht bij het open water en een goede plek voor een tocht richting markermeer of Nijkerk ev. Gertjan gaf me aan dat er nog een Sportina bij komt… Dat lijkt me prima. gr Dik

Hi Dik, welkom op dit forum. Mooi om je boot ook te zien en 't Raboes is ook bekend. Daar ligt ons oude bootje, een Pandora 700. met een rode romp. Nu hebben we ook een Clever 23. Gekozen voor Marina Muiderzand. Maar ook nu dwalen we hier af, splitsen eventueel tzt wel dit forumtopic. :wink:

Groetjes
Rob

Hallo Rob, leuk om van je horen. Jouw Pandora zal ik eens opzoeken in de haven. Het zegt me in eerste instantie niet veel. Ik heb net twee dagen heerlijk gezeild naar Durgerdam. Het was wel koud nog maar de wind was max 4 bft, dus het was genieten. Niemand verder op het water. De mooiste tijd van het jaar wat mij betreft…

Ooo Heerlijk Dik, Wij hopen volgende week weer een stukje te kunnen zeilen om onze Clever 23 beter te leren kennen.
Hieronder nog even onze ‘oude’ Pandora:


En deze: