kajuit ramen

Hoi allemaal,
Aankomende winter wil ik de kajuit ramen van mijn Clever uit 97 vervangen.
Wie heeft advies over:
Wat voor “glas” en waar te koop?
En wat is jullie ervaring ivm de kit om de ruiten weer waterdicht te krijgen?
vr gr bert van de Njoy

Nooit siliconenkit gebruiken !!
Zelf gebruik ik meestal een Sikaflex product, of een goedkopere “kloon” van Polyservice. Ook te krijgen in UV bestendig voor zover nodig

succes, Groet, Ton (4ever)

Bert,

Zijn je ramen stuk of lekken ze aan de binnenkant?
Op de listo leken de ramen te lekken, maar dat water kwam alleen bij de ramen tussen de binnen- en buitenschaal vandaan. Het regende in bij het schuifluik.

Groeten,Rob

Hi Rob, Door de vorige eigenaar is 1 van de ramen is gebroken en aan elkaar gelijmd. Ook ben ik resten van silekonenkit tegen gekomen. Dus wil ik de ramen vervangen en het “kozijn” goed schoonmaken en afkitten. Je had het over lekkage tussen de binnen en buiten schaal. Wat heb je moeten afkitten? zijn er nog openingen onder het luik? vr gr bert

Hoi Bert,

nee, ik hoefde niets af te kitten. Op mij boot is bovenop de kajuit naast het schuifluik een ruimte waar het in kan regenen. Daar heb ik even geen foto van. Toen ik de boot voor de eerste keer ging bekijken had het net gestortregend. Het water liep in stromen in de kajuit, het leek alsof de ramen lekte. Achteraf is dat niet door de ramen naar binnen gekomen, maar bovenin. Kwam ik eens achter toen de boot met de slang schoongemaakt werd.

Als je raam gebroken is dan zit er inderdaad neits anders op.

Groeten,Rob