Mijn nieuwe aankoop heeft last van loslatende stoffering aan het plafond… Ontsierend voor een verder net bootje. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb de complete binnenbekleding vervangen een jaar terug, het zitgedeelte met isolatiematten voor een auto, en dan vilt er over heen. Is niet makkelijk maar goed te doen. Alleen de strips aan de zijkant van de boot hangen bij mij niet helemaal netjes. (schroeven door naaldvilt gaat niet lekker)
Nou, dat is geen half werk! De complete bekleding vernieuwen vind ik voor nu nog een beetje ambitieus. Maar als je foto’s van het proces hebt, dan zou ik dat bijzonder waarderen. Ik dacht aan het opnieuw aanbrengen van de stoffering van het ‘hemeltje’ door middel van spuitlijm. In de kajuit bevinden zich bij de kooi en het kombuisje trekstangen die de wandputtingen verbinden met de rompconstructie. Mogen die (nadat het wand spanningsvrij is gemaakt) worden losgedraaid om zo gemakkelijker te werken? Of krijg je dan problemen met waterdichting? In het laatste geval blijf ik er liever met mijn vingertjes van af.
Ik heb alles los gehad, de stangen, de kombuis. Als de mast ligt kan dat prima. Ik heb ergens een draadje op het forum met wat foto’s, er zijn er al meer die de bekleding hebben vervangen omdat met name de rode bekleding na verloop van tijd verweert. (zeker als de boot wat nat geweest is in de winter bijvoorbeeld)
ik heb trouwens tapijtlijm gebruikt en geen spuitlijm. heb nog een restje over dat je mag hebben als je dat wilt. maak ook even een foto van jouw situatie dan kunnen we je beter adviseren.
Da’s heel aardig van je. Dank. Ik ga dan op zoek op het forum. De boot komt half augustus pas in mijn handen, in verband met vakanties en aanverwante zaken. Dan zal ik een fotoverslagje maken. Mijn boot heeft donkerblauwe bekleding die wat verschoten, maar verder in acceptabele staat is. Misschien vervang ik ook het schuimrubber in de kussens voor iets stevigers. Ik denk aan traagschuim of iets dergelijks.