Vervangen bekleding

Dont try this at home…


De rest volgt later



OMG! Niet nu het vaarseizoen bijna begint!!!

Paar dingen:

Respect voor je moed
Het kan alleen maar mooier worden nu
Hopelijk ga je nu voor een ander stofje!
Dat ventilatierooster rechts naast de koelkast, is die om de koelbox te belichten onder de punt?
Oh ja respect!

:sweat_smile:

ik heb geen koelkast nu in de boot, ik heb een koelbox die nu thuis staat. Waar dat rooster voor is weet ik niet, zal wel zijn om het drijfdeel te beluchten :stuck_out_tongue: mijn koelbox past links bij het tafeltje tussen het tafeltje en de bank. ideaal
oh en de lijm heeft 15 graden nodig dus ik ontkom niet aan een latere seizoenstart
de stof wordt beige vilt en om de kiel antraciet (dan zie je geen schimmel :smiley: )

Wat een enorme klus💪.
Heb ook wel eens met de gedachte gespeeld.
Maar als ik deze foto’s zie denk ik dat het m nooit gaat worden.
Ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt.
Ga je het zelf bekleden?
Leuk item voor het forum.
Hou ons op de hoogte😀

Ben je ook sporen van lekkage tegengekomen?
(Scepters etc.)

Veel succes.

Lekkage alleen bij de kielkast, verwijderen van bekleding was 2 uurtjes werk
tip 1 bestel 5 meter meer stof dan je nodig denkt te hebben.
Ik heb naaldvilt besteld in beige en zwart (zwart voor de kielkast) en lijm in pot (heb wel spuitlijm voor noodgevallen, maar liever niet)

Weer lekker geklust vandaag, morgen gegarandeerd spierpijn, maar de keuken is los, en de troep onder bij de kiel viel reuze mee. Ga het tafeltje maar niet demonteren verder.


Ik had voor het herbekleden van de kielkast alles er uit gehaald. dus ook keukenblok en tafel.
Dat maakt de turnoefening nadien veel eenvoudiger.
Omdat ik een hekel heb aan contactlijm heb ik alles met spuitbussen gedaan. (Werkt heerlijk simpel maar kostelijk)

Maar! Respect!!! De rompbekleding en het plafond durf ik niet aan te pakken.

Ik gebruik Eurocol 540 acrylaatlijm en Naaldvild Superflex beige.
Hopelijk wat droog week komend weekend, wil wat proefstukken doen (onderzijde kast punt)

Ga je er ook weer schuim achter doen? En wat voor bekleding?

Het achterste deel bij de banken doe ik met schuim 13mm isolatie. De kiel en het voorstuk niet. Het vilt is al dikker dan de oorspronkelijke stof. Ik kan je later wel een lijstje sturen met het materiaal dat ik besteld heb

Ja je moet wel lekker kunnen loungen binnen! :grinning:

lijm en stof is al gemeld, de isolatie is armaflex 13 mm (ik heb hem goedkoop van Amazon, maar bij de Wit in Schijndel hebben ze het ook, meer info daar)
Ik maak zo veel mogelijk foto’s

Ziet er heel bekend uit. Wij hebben deze winter de bekleding overal vervangen door foam. Ik heb er zojuist een item over gepost. De contactlijm die wij gebruikten kon al vanaf 7 graden, dus met deze warme winter was dat prima.

Even een tussenstand, we zijn voor 80% klaar.
Bij het zitgedeelte eerst de foam geplakt en daar het vilt overheen, de punt alleen vilt.
Het werkt prettig, maar de lijm is dun, dus aanrollen resulteert er in dat de lijm hier en daar door het vilt heenkomt. (dus zuinig aan met de lijm) Het resultaat ziet er veelbelovend uit, kan niet wachten om alles weer af te monteren. Morgen even wat laatste lak op de plank en achterwand van het keukentje, en met een beetje geluk de laatste klemmetjes monteren. Helaas wil mijn windvaan geen richting/snelheid geven. Dus daar moet ik achteraan, maar verder werkt alle electra weer (ook het nieuwe compas heeft licht)



1 Like