Zwemtrap... keuzes

We zijn bezig met een Clever 23 voor aanschaf en er wordt nagedacht over een zwemtrap. Ideeën… voorbeelden, suggesties ?

Rob & Ria

ik heb op mijn NC een zwemtrap met ronde tredes… dat is niet fijn. doen zeer aan je voeten of je moet waterschoenen dragen. Wanneer ik ga vervangen komen er platte tredes op!!
Ik vraag me af of je op ronde tredes alsnog platte tredes kunt monteren. Lijkt mij van wel.

Wat me opvalt is dat je motor aan de andere kant staat. Mijn zwemtrap past aan BB in twee steuntjes en is dus volledig wegneembaar en opvouwbaar. Die zit dus ook 99% van de tijd in de bakskist. Om uit het water te kunnen moet je wel een minimum aan lenigheid hebben. :slight_smile:


De originele houten motorsteun heb ik vervangen door een nieuwe van drie op elkaar gelijmde (met epoxy) trespaplaten. (oerdegelijk en 0 onderhoud)

Lenigheid was ik vergeten te vermelden… graag hoor ik jullie mening over tredes met ronde stangen?


drie treden telescopisch trapje met platte treden.
Als je het niet gebruikt: inschuiven, naar boven klappen en met een touwtje rond de steun voor de mast.

voordeel; als je in het water valt kan je zelf het touwtje losmaken en het trapje uitklappen.
link naar verkoopsite
met 2, drie of vier treden.

Gr Rob