Ik heb het hier bij de werf (in Harderwijk Roelofsen) laten doen, zij kennen iemand die aluminium last, was een paar tientjes geloof ik (de mast reparatie zat in de zelfde opdracht en dat was meer werk)
Dit is echt een klusje van 10 minuten voor een goede lasser (met de juiste spullen om aluminium te lassen)
Oh en welkom op het forum!
Dankjewel!!
Heb je ook een oplossing gemaakt aan de giek zodat het niet weer breekt?
Waarschijnlijk komt de breuk namelijk doordat de giek ook om zijn lengte as wil roteren.
Nee er is alleen een plaatje over gelast
Zou kunnen. Ik heb een losse broek grootzeil maar kan me inderdaad als of voorstellen dat de giek aan het uiteinde in het verlengde van het achterlijk en de trekvector van de grootschoot wil draaien. Maar aan bij de mast moet het natuurlijk rechtop blijven staan.
Rotatie zou op zich moeten kunnen en mooi zijn? Wellicht gaan de smeerrepen en de onderlijkstrekker beetje trekken als je overstag gaat lijkt me. Neerhouder geen issue. Als je je grootzeilval goed doorzet trekt ie hem daar overigens ook wel weer verticaal.
Maar toch wel een interessante gedachte om een swivel in het lummelbeslag te zetten. Waarom zou het niet werken? Kan ie net die speling pakken die hij wil?
Dit weekend de factuur ontvangen van Roelofsen.
€220,= dus iets meer dan een paar tientjes, maar blij dat het weer goed is.
bij mij hebben ze het beslag dat voor de verbinding met de mast zorgt niet hoeven vervangen, bij jou wel en dat is meer werk
Dat snap ik niet helemaal, welk beslag bedoel je?
Het lummelbeslag is nog hetzelfde volgens mij. Ziet onderstaande foto van voor de reparatie.
bij mij ziet hij er zwart uit, en iets anders vandaar