Voorstellen: ton (Clever 4 ever, Ton en Lydia)

Ik ben Ton en geintereseerd in de Clever/Sportina 680. Wat mij benieuw : hoe snel is de boot trailerbaar. Hoe snel en makkelijk ligt-tie in het water en staat daarna de mast etc. erop. Is het de moeite om hem op de trailer te houden en bijvoorbeeld een weekendje te zeilen of is dan een vaste ligplaats beter ?

Speciale vraag aan Joy : Ik zie dat je ook lessen geeft. Kan ik een afspraak maken ?? Ik wil namelijk wat zeilkennis ophalen, (en gewoon een Clever uitproberen).

Ik heb vroeger (met mijn pa) gezeild in open boten, en heb daarna gaan windsurfen en kitesurfen.

bedankt, Ton

Wij zijn inmiddels de trotse bezitters van de Clever 4 Ever.

Na maanden van zoeken, proberen, meezeilen met Chris Visser (bedankt !!) zijn we op deze boot uitgekomen. Sommige Clevers vielen af omdat de hoofdruimte onder het gangboord net wat lager is dan andere typen, waardoor ik (Ton) net klem kwam te zitten. Bijna overwogen we voor een andere boot te gaan. Tot we deze tegen het lijf liepen, die de juiste hoogte heeft. Hoe het met de hoogten zit is mij niet helemaal duidelijk want een 1993 type was wat hoger, een 1997 type bleek weer lager en deze (1999-2000) is weer hoger. Volgens de Delphia-importeur uit Duitsland die ik sprak op BOOT-Dusseldorf ligt het er aan waar de boot gebouwd is (er zijn meerdere mallen begreep ik). Jaartal zegt mogelijk niet alles. Maar het fijne ervan weet ik niet.

Nu poppelen we om het water op te gaan.

Groet, Ton en Lydia

Ton en Lydia,

Gefeliciteerd met jullie Clever! Ik wens jullie veel zeilplezier.

Wij zijn alweer ons eerste tochtje aan het plannen. Die zal (begin mei) gaan vanuit Stellendam naar de Wadden en terug.

Groet,

Chris.