Voorstellen: Remco (Pavo Real)

Hoi, ik wil me bij deze even voorstellen.
Ik ben sinds 2003 de trotse bezitter van een Clever 23 genaamd “Pavo Real”.
De boot is redelijk origineel, er zit alleen een rolgenua op ipv een fok.
Ik ben begonnen met voornamelijk in friesland te varen,maar ben uiteindelijk toch meer het ijsel en markermeer op gegaan. De wadden zou de volgende stap zijn,maar zee vind ikzelf de boot minder geschikt voor.
Qua zeileigenschappen valt het me op dat het toch een typische lichtweer boot is, of mijn hefkiel heeft te weinig gewicht

Momenteel ben ik aan het uitvogelen hoe ik de voorstagbevestiging kan verbeteren, ik zeilde namelijk op de bevestiging van de strijkinstalatie,wat niet bevorderlijk voor de bevestigingsplaat bleek te zijn…
Ook probeer ik te ontdekken hoe de elektra werkt,iemand heeft het geheel geconstrueerd met de plus aan de massasleutel bevestigd,wat niet echt slim is (je kan nog steeds een schok krijgen)
Ik denk dat ik de 3e eigenaar ben, en een van de vorige eigenaren heeft een log/dieptemeter geïnstaleerd achter de kiel, wat helaas resulteerd in een bijna nooit functionerend log en een diepte die je eigenlijk te laat weet

Over mezelf kan ik kwijt dat ik al weer een aantal jaren zeilinstructeur ben zowel op de kiel als kajuitboot bij Krekt Sailing die onder andere nauw samenwerken met Noël watersport en dat ik schipper in de binnenvaart ben,dus ja, ik ben best wel waterjunkie

Welkom op dit forum, Remco

Klopt het dat de Pavo Real ook meedoet met de 24 uurs, in de tocht?

Groeten,Rob

Jazeker, voor t tweede jaar al (eigenlijk 3e, maar ik heb de eerste keer niet gefinisht, 8 knopen alleen op de genua werd me iets te gortig…

Als we weer net zulk mooi weer hebben als afgelopen jaar teken ik dubbel…

Niet dat ik zon wedstrijdzeiler ben, maar kan je uberhaupt meedoen aan de wedstrijd met een clever? Is er een klasse?

je kan hem laten meten en dan meevaren in een orc klasse. Zal wel orc vijf of zes worden. Laten meten is een dure grap en dan moet je elk jaar nog wat betalen om ingeschreven te blijven.
We doen met de listo ook voor het tweede jaar mee. Daarvoor heel vaak op andere schepen meegedaan.
Ik hoop net als jij op weinig wind. De tour is vorig jaar gewonnen door een waarschip 5.70 Echt een wind voor kleine bootjes dus. Ook wel eens 24 uur lang 20 knopen wind gehad, en toen was ik wel blij op een 40 voeter te zitten.

Groeten en tot in augustus,
Rob