Voorstellen: Italia (Jaap en mevrouw Jaap, Sportina 730)

Hallo, Ik ben Jaap en sinds kort eigenaar (samen met mevrouw Jaap uiteraard) van een Sportina. Een type 7.30 welliswaar echter daar is bijzonder weinig op het WereldWijdeWeb over te vinden. Vandaar dat ik mij inlees in het Clever 23 forum.

Naast het feit dat het een nauwelijks gebruikte boot van MY2005 betreft en deze in tegenstelling tot mij, nog nooit zout water heeft gezien, heb ik nog weinig met de boot kunnen varen en beleven. Wel is de overgang van opendek weekend Catamaran naar dit scheepje een grote stap vooruit gebleken qua luxe.

De negatieve verhalen laat ik voor wat ze zijn (de weinige input die je wel vindt op het WWW) en heb besloten dat onze luie manier van zeilen en de benodigde ruimte voor de nabije toekomst belangrijker

Mensen, bedankt voor de input op dit forum en ik hoop mijn deel te kunnen doen.

Hallo Jaap,

Hartelijk welkom op dit forum.
is een 7.30 niet de clever die ze ook wel de 24.5 noemen? Die met een kielmidzwaard, een dubbel bed onder de kuip en een aparte toilet? Ik ben er wel eens op één wezen kijken en vond de indeling geweldig. Op de clever 23 mis ik in het gebruik vooral een apart toilet.

Ik hoop dat je hier iets van je gading vind.

Vriendelijke groet,
Rob

Hallo Rob,

Ik vermoed inderdaad dat dat de verwanten zijn. 24.5/7.30. Al moet je je van die apparte toilet nog niet de wereld aan ruimte voorstellen. mevrouw Jaap kan er net in, ik met mn 1.95 zit letterlijk met mn knieen in de wasbak.

Het grote verkooppunt was voor ons het tweepersoonsbed onder de kuip.