Voorstellen Boswachter

Zo hier een “nieuwe” clever 23 bouwjaar 1998, Boswachter is mijn forumnaam, Hans is de echte :wink:
gezin met 3 pubers waarvan de jongste al jaren vroeg wanneer pa een boot kocht, dat is nu gelukt (in deze rare tijden nog wel) na 18 jaar zonder boot zal het wel even wennen zijn.
Ik hoop hier wat tips te vinden, en wellicht iemand die een trailer te leen/huur heeft in de buurt van Biddinghuizen… Ik heb nog geen geschikt verhuurbedrijf gevonden.
Groet,

Hans

Half juni gaat mijn clever het water in en breng ik de trailer normaal terug naar Belgie. Eventueel kan ik op de terugweg wel een ommetje maken om hem even af te zetten hoor.

Groetjes,
Victor

Ommetje Aldeboarn Biddinghuizen zou fijn zijn, maar da’s wel een stukkie rijden :wink:

Dag Hans,

Hartelijk welkom op het forum! Wat heb je in het verleden gehad qua boot? Ga je in Zeewolde liggen dan wellicht?

Forum staat prop vol met info maar schroom niet om gewoon nieuwe topics te starten. Dat levert altijd weer nieuwe inzichten en meningen op :wink:

Als je nog andere eigenaren kent of tegenkomt altijd leuk om ze op het forum attent te maken.

Laat weten als je nog ideeën of suggesties hebt.

Groet!

Koen

Bedankt, mijn zeilhistorie kent een gat van een jaar of 18, maar daarvoor
1984-1988 mirror dingy (op de lek zonder buitenboordmotor boeggolven van rijnaken meepikken)
1988-1992 mirror dingy/ pluis (wedstrijdboot uit 1955 retesnel) bij Spakenburg, met pa mee op de drascombe lugger en later longboat cruiser.
In 1995 en 1996 zeilschool Nautilus kielboot I en II. Dus ik heb nog een hoop te leren… mijn zoon van 15 wil dit jaar wellicht zeilles nemen. De boot gaat waarschijnlijk naar Molencate in Biddinghuizen, ik vond de technische man in Zeewolde wat moeilijk doen laatst (hebben daar een friendship 28 laten keuren en die moest het water in)

Het traject valt allemaal nog wel mee.
Aldeboarn is eventjes rijden vanuit Heeg. Maar bidinghuizen ligt zo goed als op het traject Heeg - Belgie…
Als de boot echt klaar ligt om op te laden. Dus alles weggestouwd, mast vastgezet motor en roer weg enz. Dat gaat dat snel hoor.

Dat is dan weer mooi geregeld. anders was het een paar dagen zeil vakantie geweest. Je kan de boot ook alvast overzeilen. En leuk dat je zo snel dit forum hebt gevonden Hans. Je zal hier veel tips en vragen kwijt kunnen.

Groetjes
Rob

Dat zou wel heel mooi zijn, ik ben al aan het puzzelen geweest met de waterkaart.net site, die geeft aan dat het 14 uur zeilen is, met 14 bruggen en 4 sluizen. als je voor een brug een half uur moet wachten (extreem geval) dan zou ik het niet redden in een weekend. En liever wil ik gewoon in vertrouwd vaarwater oefenen. Dus als traileren kan? graag. De mast staat nu nog overeind, en de motor hangt er nog aan, maar dat is zo gefixt Wat ook ideaal is is dat Victor bekend is met het boottype, en hoe en wat. Dus als je echt bereid bent om om te rijden, graag!.
(ik ben bereid een kilometervergoeding te betalen, want het scheelt mij echt enorm) als je me een PM stuurt dan stuur ik je even mijn contact gegevens.

1 Like

Ik denk dat ik komend weekend toch de gok waag.
Ik ga morgenavond naar de boot om spullen te brengen, nieuwe accu, lijn voor de maststrijkinstallatie (mast neerhalen) en etensgerei, slaapspullen.
Dan ga ik vrijdag met de trein samen met mijn jongste naar Akkrum, daar kunnen we rond de middag zijn, dan wil ik nog even een uurtje vogelen op de boot (alles leren kennen) en dan vertrekken. Dan hoop ik 's avonds Terherne te halen daar een nachtje slapen, zaterdag (met de mast weer omhoog) zeilend naar Kampen, en zondag het laatste stukje. Mocht er iets tussen komen dan laat ik dat hier weten :wink:

Moedig eerste tochtje. Knap. ja ik kan de eerste twee weken het land nog niet uit. :frowning:
Maar waarom moet je mast plat? Kan je van Akrum niet met staande mast naar Terherne?

Aardrijkskunde… Ik bedoelde Idskenhuizen 14 bruggen die open moeten Ik wil daar de mast weer overeind zetten zodat ik in elk geval op het IJsselmeer kan zeilen N3 is goed te doen

toch besloten de mast te laten staan, anders hadden de giek en het grootzeil los gemoeten, verkoper gaf aan dat de bruggen weinig tijd kosten, nu maar duimen dat dat zo is

Zal vast goed komen. Goed naar de info van de bruggen kijken. En ik denk dat dat ook wel mee zal vallen. Zijn wat rustpuntjes dan :wink: En een super ervaring rijker ! Levert vast een mooi verhaal op hier. :wink:

1 Like

Brugbediening in Friesland is redelijk snel. Ga je buitenom over het IJsselmeer via Lemmer of binnendoor?

Ik ga via het Ijsselmeer, maar Lemmer Roggebot is 50 km, dus wil ik proberen vandaag zo ver mogelijk te komen :wink: (Ik hoop een buitenhaven van Lemmer, tips? Graag!

Is inderdaad de snelste route maar niet de makkelijkste. Veel vrachtboten op het Prinses Margriet kanaal en op het IJsselmeer moet je maar afwachten of er niet te veel wind en of golfslag is.
Je kunt ook binnendoor via het Tjeukemeer richting Giethoorn en het Zwartewater.

Vrachtverkeer viel mee, IJsselmeer was doorbijten (heftig) Ik lee op het knmi dat er maar windkracht 3 stond, maar ik had schuimkoppen op de golven, en dan denk ik zeker aan 4. Maar we hebben het gered, we liggen in Biddinghuizen, nu alle manco’s aanpakken (lekkage bij mast, landvasten vervangen, electra opknappen, toilet er uit, porta potti er in, kraan laten fixen (zit verstopt met groene drab))

knap voor een eerste tocht.

Wat leuk he, een boot. altijd werk verzekerd. :wink:

Mooie maiden voyage. Shake hands op de lekkage. En mijn eerste jaar ook lekker veel klusjes gedaan. Is ook de manier om je de boot ook echt eigen te maken heb ik gemerkt.

Fijne plek in Biddinghuizen? Leuk als je even je ligplaats toevoegt aan je profiel.

Koen

Hoe moet da? Ik kan het zo snel ff niet vinden :wink: