Vervangen lieren

Ik wil de 4 lieren op mijn Clever 23 vervangen. Aan de achterkant heb ik er 2 van rond 97 mm en bij de kuipingang 2 van rond 84 mm. De lieren die het meest overeenkomen lijken de nieuwe lieren van Antal te zijn. De gaten in het dek waarmee ze vast worden gezet komen niet overeen. Bij deze lieren zal ik nieuwe tapgaten moeten maken. Heeft iemand al ervaring opgedaan met het vervangen van de lieren?
Groeten,
Ton

Bij mij is er ook eentje stuk, wil m graag vervangen maar kan nergens dezelfde 4 gaten-lier vinden, iemand een idee ???

Heb er intussen al aantal geprobeerd, maar de gat afstanden komen niet overeen, en wil niet gaan boren in de romp.

Gr Willem

Misschien een adapter plaat maken tussen de lier en de romp? Misschien een gek idee maar voorkomt gaten boren in de romp:

Een plaat rond aluminium met dezelfde diameter als de lier (en dikte 10mm?). Het oude gaten patroon in de adapter maken om de adapter op de romp te schroeven. In de adapter het nieuwe gaten patroon met getapte gaten om de nieuwe lier op de adapter te bevestigen. Komt de lier wel iets hoger te zitten.

1 Like

Daar dacht ik idd ook al aan, dacht zelf aan spacers van een auto :star_struck: Zijn er in veel maten :ok_hand:t3: