Verfsysteem voor zoet water

Hoi allen,
Een aantal jaar geleden heb ik op mijn sportina 680. Een illegaal verfsysteem gezet, namelijk “international VC offshore” (zie foto). Echt nog nooit zoveel plezier gehad van een verfsysteem. Nu ben ik voor dit jaar op zoek naar een legaal verfsysteem. Hebben jullie tips?

Ik ga morgen aan de slag met een zelfslijpende anti fouling zonder werkzame stoffen (geen koper e.d.) ben op zoek naar de meest milieu vriendelijke methode. Kreeg laatst zelfs melkvet aangeraden, maar dan wil geen haven je boot in de lift, en dat snap ik dan ook wel weer :smiley:
p.s. leuk dat je boot de boom heet, heeft dat een reden?

En wij hebben deze er op gesmeerd:

Zelfslijpend. Daar de vorige eigenaar deze ook er op had zitten. Zaterdag komt de 2e laag, dun aangebracht. Totaal geen ervaring mee, maar we gaan het zien.


En dan donderdag de 13e weer in het water. Kunnen niet wachten :slight_smile:

Groetjes
Rob & Ria.

1 Like

Hoi allen,
Het is gelukt om dit bericht af te sluiten en mijn ervaring te delen hier. Ik heb mijn bootje vrij gemaakt van aangroei. Daarna heb 2 lagen Hempel underwater primer aangebracht. Daarna 1 laag Hempel racing hard extra. Daarover 2 lagen hempel Hempel classic antifouling.



Strak hoor. Ziet er netjes uit. Het is even wat werk, nu lekker genieten van het mooie weer.

Rob

Dat kan er weer even tegenaan, inderdaad veel werk, maar daarna de voldoening! Enjoy!