valstoppers

ik moet een van de valstoppers achter op de kajuit demonteren, want het veertje is gebroken en klemt de val niet meer vanzelf vast
wie weet hoe valstoppers vastzitten?
van binnen uit kan je er niet bij
ik ben bang als ik de bout losdraai, dat ik binnen tussen de schaal een moertje hoor vallen en dan heb je een probleem
ton mitz

Hoi Ton,

bij de clever zitten hier en daar RVS plaatjes ingelamineerd. Daar is dan een gat doorgeboord en een draad ingetapt voor de bevestiging van eea. Van de kikkers naast het ankerluik weet ik 100 % zeker dat ze zo gemonteerd zijn, die heb ik al eens moeten vervangen. Daarbij had ik wel geluk dat de bouten een eindje te lang waren en doorstaken in de ankerbak; zo kon ik er aan d onderkant een griptang opzetten. De bouten zaten wel zo heel verschrikkelijk vast is het RVS plaatje, die had ik er met een schroevendraaier nooit uitgekregen.

Of dat bij de valstoppers op het kajuitdak ook het geval is weet ik.
Kan je aan de binnenkant de verlichting niet loshalen? Het lampje boven de bankjes? dan moet je er toch aardig in de buurt komen?

Gr Rob

de verlichting heb ik al los gehaald, maar het gat is te klein om wat te zien
als niemand weet hoe het zit ga ik eerst het gat met een 7gatenzaag maar groter maken

de organizers op het dek zijn versleten, die moeten er ook af, via een roostertje in het plafond zie ik moeren zitten en geen alu plaat
maar daar kan ik met een beetje pielen wel bij denk ik
ook is het heel fijn dat de maat- hart asjes/rolletjes- afwijkt van hetgeen wat nu aangeboden wordt, dat wordt dus boren
ik zou alleen de rolletjes kunnen vervangen, maar het geheel ziet er niet uit, de rollen zijn ovaal en draaien niet mee en zijn niet gelagerd

verder overweeg ik om per kant de organizers uit te breiden van 2 naar 3 en er een valstopper naast de bestaande te zetten
exact dezelfde lewmar stoppers zijn nog te koop

ik ga de importeur nog wel bellen, maar volgens mij komen de sportina’s bij meerdere bouwers vandaan en zijn we met de 3e importeur bezig
bij mij zit er een werfplaatje "sportlake "op

en mijn lummelbeslag is totaal versleten kwam ik achter, maar daar weet ik een rvs “mannetje” voor die maakt maatwerk voor een schappelijk prijsje

tonmitz

Hoi Ton,

Bel ons van de week even of stuur een mailtje. Wij hebben dit vaker bij de hand gehad en Wilko kan je tips en advies geven.
Wij zijn de importeur van deze zeiljachten sinds 2008 en hebben daarnaast een zeer groot aantal in de verhuur, dus er is weinig wat we nog niet zijn tegengekomen

Groetjes Wiepkje
Sailingcenter Langweer