Vakantie 2023 friesland

Net terug van dik twee weken met de clever op pad. Wat een heerlijk bootje. Onder spi het ijsselmeer over, scharrelen op ondiepe meertjes, overnachten waar je zelf wilt. Nu de kids niet meer mee gaan is het ruim genoeg met zijn tweeën. Geweldige vakantie!

Maar hoe komen toch die muggen binnen elke keer? Na een diepte investering van vijftig cent bij de bouwmarkt in Workum voor een stukje horrengaas de zwarte ventilatie roostertjes van het plafond gehaald en er een stukje gaas achter gemonteerd. Geen mug meer gezien (mits je de kajuitingang afsluit met een groot stuk vitrage.) Die wilde ik even delen.

Groet, Rob

1 Like

Goed om te lezen, ik heb vooral regen gezien dit jaar, maar we gaan vanmiddag nog even zeilen als het weer mee zit. Muggen doen mij niet zoveel (behalve de geluidsoverlast) maar ook wij gaan wat gaas aanbrengen komende winter. Wil sowieso wat doen aan de ventilatie i.v.m. de benzinelucht. Zowel de bakskisten beter ventileren, als de kajuit, en alle verbindingen tussen bakskisten en kajuit sealen.