vakantie 2009

Beetje vroeg mischien maar ik ben aan het kijken of een zeilvakantie in kroatie haalbaar is. ik ben al een keer naar Denemarken geweest, was erg leuk maar het weer zit daar niet altijd mee. Vandaar dit plan.
Zijn er mensen die er al eens heen getrailerd zijn met een clever of andere interressante info hebben ?

gr peter

Ik ben ook erg geinteresseerd om een keer te traileren naar een zonnige bestemming!

Behalve de reis met trailer ben ik erg benieuwd hoe het vaart op de Adriatische zee, hoe zijn de omstandigheden daar? Stroming, wind, golven etc. En is de Clever geschikt voor dit vaargebied?

En zijn er campings of hotels met een schuine helling / haven in de buurt?

Waterman

Bij de vereniging van toerzeilers is een divisie Trailersailers waar ik lid van ben (30€ p jr). Er zijn daar meerdere mensen naar Kroatie met trailersailer geweest.
Wij gaan er ook (een keer) naar toe. Mogelijk voor een sabbatical (maandje of 3).
Kenmerken : Reistijd ruim 2 dagen, veel eilanden, weinig zandstranden, soms moeilijk ankeren, entreegeld betalen (iets van 200-300 €) om het land binnen te komen met boot. Soms heel dure havens. Normaal windkrachtje 2-3-4, en 's avonds/'s ochtends vaak windstil. Oppassen met de bora (valwind uit de bergen) (7-8-9). Wil je liever niet tegenkomen op het water maar schijnt moeilijk te voorspellen te zijn en is ook heel plaatselijk. Is wat minder erg in Zuid Kroatie. ICC/ICP/verzekeringspapieren nodig. Er zijn genoeg kranen, hellingen weet ik niet. Etcetera…

Groet, Ton 4 ever

Nog een iedeetje nu niet naar het zuiden maar naar het noorden.
Naar zweden, rijden met auto en boot naar kiel .
daar alles op de boot en laat je varen (snachts) naar zweden.
Zo ben je in 28 uur bij de zweedse scheren kust.
heeft hier iemand ervaring mee?

We zijn weer terug van vakantie het eerste plan om naar het zuiden te gaan heben we laten varen. te lang rijden en hele hoge kosten voor jachthavens en het stallen van je auto en trailer.
Dus het is Zweden geworden. Met de auto naar kiel en dan met de stenaline naar Gothenburg. je moet er eind van de middag zijn dus je eet en slaapt aan boord super relext de volgende dag nog 50 km naar steningsund om de boot in het water te laten.
Voor de rest is het een waanzinig mooi vaar gebied mooie natuur veel mooie havens goede mogelijkheden om je boodschappen te doen.
Ook zijn er veel mogelijkheden om in een baaitje gewoon voor anker te gaan of je boot aan een rots vast te binden. Het is zo goed bevallen dat we van plan zijn om volgend jaar weer te gaan.

gr peter