Trip naar Giethoorn

Afgelopen meivakantie was ik twee weken vrij. Een week slapen op de boot met zijn vieren is no go wat ons betreft maar toch een mooie manier gevonden om veel te kunnen zeilen. Huisje met steiger gehuurd in de buurt van Giethoorn en met vrienden er een een mooi zeilweekend van gemaakt om de boot die kant uit te varen.

De wind stond oost en later noordoost en stabiel 3 - 4 bft soms wat meer. Half bewolkt met veel zon en af en toe een buitje. Beter wordt het niet en zeker niet vergeleken met de rest van de meivakantie :sob:

Eerste stukje wind tegen over het gooimeer want we wilden buitenom lekker wat ruimer water. Het was zo mooi zeilen dat we een detour namen richting de marker wadden. Waren we nog nooit geweest en erg benieuwd. Supermooi daar, een mooi strand met paviljoen, veel natuur en wandelroutes plus prima voorzieningen. Wel kleinschalig allemaal dus in de zomer vast snel vol (reserveren!).


Rechtsvooraan voor de etapclub aan de steiger gepropt met 70cm water :joy:

Volgende dag eieren met spek en met ruime wind en flinke golfslag op naar de Lelystad. Vandaar uit ook weer alles bezeild tot en met Blokzijl, langs IJsselmeer, ketelmeer en het zwarte water. Schokkerhaven en ramspoldiep ook allemaal zonder ook maar ene keer de moter aan te hoeven zetten, heerlijk gewoon. Was er allemaal nog nooit geweest en echt bijzonder om te zien dat ieder water toch steeds weer heel anders is.

Blokzijl ook aanrader wat mij betreft. Al was het door corona erg stil. Volgende ochtend weer door via giethoornse meer naar de beulakerwijde en aanleggen voor het huisje waar ik vrouw en kinders trof die in iets meer dan een uurtje daarheen waren gekart.


Beetje lonely in blokzijl

De mijlenmaker had ik dus in de pocket. Alle kleine tochtjes met de visite en mijn gezin nog een hele mooie bonus. Perfect gebied voor met ons type bootjes. Kiel beetje omhoog en je komt overal!


Waterresort bodelaeke


Mitz by night. Heel leuk uitzicht iedere avond :ok_hand:

Ook leuk was een te korte maar krachtige rendezvous met @Rob_Listo. Superleuk om elkaar in levende lijve te zien en de persoon achter het profielfototje te leren kennen. Van zeilen is het helaas niet gekomen maar heb uiteraard alle ins en outs van de Listo tot me genomen. Till we meet again, Rob! (En dan wel een foto nemen :sleeping:)

De boot moest natuurlijk ook weer terug maar de wind was ons stukken minder gunstig. Met de code zero perste we er nog wat uit de eerste dag maar op de randmeren was het vooral motoren geblazen.

Erg benieuwd naar jullie trips met deze wat waterige start van het seizoen!