Tourtocht / wedstrijd

Wie kan ons vertellen of er binnenkort cq volgend jaar tourtochten / wedstrijden gepland zijn waar ´niet-wedstrijd bootjes´ welkom zijn?
En zijn er dan ook Clevers/Sportina deelnemers?

Hallo OSD,

bij de meeste wedstrijden is er een ‘tour’ klasse waar je met ongemeten schepen aan mee kan doen. Je vaart dan op waterlijnlengte of op SW getal.
Voorbeelden hiervan zijn: de nacht van spakenburg 17 en 18 juni 2011, Ronde om Noord Holland 17 en 18 junu 2011, 24 uurs en ik meen ook de oktoberraces 2 en 3 okt vanuit hindelopen.
Hier in de buurt zijn er een aantal watersportverenigingen die onderlingen wedstrijdjes organiseren en waar je vaak ook welkom bent; hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wellicht heb je dat ook bij jou in de buurt.

Bij mij komt het op de afstand naar de start aan. Ik weet niet waar jouw boot ligt (Tiel??) en of je boot op een trailer heb. Dat maakt het natuurlijk wel wat invoudiger om hier of daar mee te doen.

Gr Rob

Gelukkig hebben we een trailer, maar op 2 en 3 oktober moeten we helaas werken. Bovendien zitten we met een reparatie die nog uitgevoerd moet worden. Een toertocht lijkt ons een leuke manier om extra ervaring op te doen. Ik ga zeker kijken bij watersportverenigingen in de omgeving randmeren, ijsselmeer en markermeer en zeeuwse wateren. Maar mijn dank voor de tip.