Tot sloep verbouwde Sportina 682

Weet niet of er nog een kiel onder hangt kijkend naar het interieur. Maar dat interieur is in ieder geval ook erg bijzonder! Echt leuk om even te bekijken.

Zeilboot zonder mast Clever 23 met fluistermotor
€ 4.000,00

Beste allemaal,

ik ben bij deze boot gaan kijken. Leek mijn zoon een mooi project.

De boot is zeker de moeite waard om er weer een tuig op te zetten. Romp op de wal bekeken en interieur is echt super mooi en verzorgd. Onze berekening is dat met € 1000 a 1500,- aan gebruikte mast giek en tuigage er weer een hele leuke zeilboot van is te maken.

Waarom toch niet gekocht?

Wat me op de marktplaats foto’s opviel was dat de zwaardkast niet doorliep tot dek. Ter plaatse bleek er een Zwenkkiel in te zitten en geen hefkiel. Er liggen gelakte houten vlonders in de kajuit met daaronder loden blokken / gewicht. Dat is orgineel.
Na wat googlen blijkt dit type een Sportina 682 te zijn ipv een Sportina 680 / Clever 23. Deze variant is door de NL importeur nooit geimporteerd.

De hefkiel lijkt mij een klein oppervlak te hebben voor voldoende stabiliteit en laterale druk oppervlak. Maar dat is een inschatting.

Hoe dan ook; als je een hele nette clever wil kopen en er zelf ander tuig op zet, dan heb je voor weinig geld een leuke boot.

Ik heb aantal fotos gemaakt voor wie interesse heeft

groet

roy

Lijkt mij wel mooi als je wat goede foto’s kan posten. Toch vrij uitzonderlijk zo’n andere variant!

Op marktplaats is er ook iemand actief met losse onderdelen voor de sportina. Giek en mast enzo.

Zou goede combi kunnen zijn. Is er online nog wat te vinden over dit type?