Te Koop, voorzeil, grootzeil en bolle jan voor NC 700

Voorzeil is in nieuwstaat, 3 jaar oud, tri-radiaal gesneden.
Grootzeil is volledig doorgelat, in nette staat en staat nog strak. merk Elvstreum
Bolle Jan is dubbel, over één kant te varen, of uitgevouwen voor de wind.
Ik hoor graag of hier belangstelling voor is.

Even een vraagje van een beginnert, passen deze ook op een clever 23 voor zover ik weet lijken deze boten sterk op elkaar, maar ik weet het niet zeker. mijn zeilgarderobe is wel aan vervanging toe…

voorlijk high asp=6,80 m. triradiaal 3 jaar jong.
voorlijk grootzeil= 7,6m ondlijk= 2,75m, geheel doorgelat , elvstrum, in prima staat.
bolle jan, onderlijk= 5 m, oranje zwart gestreept. in prima staat.
gebruikt op een nc 700 gebruikt.

bollejan

triradiaal voorzeil in nieuwstaat.

Dank, ik ga eens meten komend weekend, heb je misschien ook wat foto’s? Mij viel dit weekend op dat met name mijn grootzeil geen mooie vorm meer heeft (laat zich niet goed spannen) Zitten er aan het grootzeil leuvers trouwens (plastic blokjes die in de mastgleuf passen) of is het een zeil met een pees?

Hoi Wimpel56, kan het voorzeil op de roller van de NC700? Wat wil je hebben voor voorzeil en bollejan (genaker)? Vaar je grootzeil met losse broek? Waarom doe je zeilen weg als ze nog zo goed zijn? Vriendelijke groeten, Michiel Firet, Marum NC700 Merlijne, forum-alias Wadwind.

Let op, mast van Clever23 is 1 meter korter dan die van de NC700 (8m t.o.v. 9 meter).

kijk dan heb ik pech dus

Altijd waard om nog even na te meten, kwestie van lijn met val naar top hijsen en nameten. Dan weet je het zeker ;-). Ook altijd handig om doorvaarthoogte te weten.

dat ga ik zeker nog doen, mijn topval is te kort namelijk, ga een keer een dun lijntje meeknopen en hem dan vervangen. Lijkt me wel vreemd overigens dat een new classic 700 een langere mast heeft als de boot even lang is, maar goed, ik ben geen jachtbouwer. Helaas is de handleiding van de clever erg onduidelijk (te vaak gekopieerd, net als diegene die op het internet te vinden is) Dus als iemand een verse heeft met goede afmetingen bij de zeilen? graag!

Er zij ook clevers met een lange mast geleverd, nameten heeft zeker zin.

Gr Rob

Dit heb ik ooit vanuit polen ontvangen.
Opgelet is van een Sprotina 680.

Eigenlijk moet ik in de winter gewoon de zeilen eens in een feestzaal op de grond leggen en opmeten en vervolgens de documentatie van een Clever aanvullen.

Ik heb wel interesse, je zeilen lijken te passen op mijn Jantar21. Je hebt pb.

Vandaag heb ik de zeilen voor de dag gehaald en opgemeten. Het voorlijk van het grootzeil is 7,8 m het onderlijk(giekmaat) is 2,9 meter. het voorlijk blijkt dus 20 cm langer te zijn dan ik eerder heb opgegeven. die 7,6 meter bleek van het toerzeil te zijn dat met de newclassic is mee verkocht.
De high aspect (rol) is voorlijk 6.85 meter.
High aspect = 350€
grootzeil= 200€.
Samen 500€.

Wat een lap zeil. Ik vraag me echt af hoe ze dat verklaren dat ze op een new classic zoveel meer mast (en dus zeil) zetten.

Hoi Wimpel56, ik heb wel belangstelling voor beide zeilen. Zijn ze er nog? Alleen, wat is de diameter van de (rolreef)pees van de high aspect? Ben nu een paar dagen (tot zondag) thuis, dan weer op pad. 't Is vakantie tenslotte. Misschien handiger om even per email te reageren, michiel.firet@gmail.com. Met vriendelijke groeten, Michiel Firet, Marum.

Wadwind

Hijs jij de bollejan vliegend? Op de bovenste fokke val?
Bij windkracht 1 a 1,5 zit er geen gang in de NC 700 ben op zoek naar een half winder/bollen jan.

Gr Tjerk ( Twirre)