Tafel verwijderen

Hallo,

Ik zou deze winter de kielkast opnieuw willen bekleden. Een hele klus want het keukenblok moet uit de boot gehaald worden.

Op zich valt het allemaal mee op een ding na.
Weet iemand hoe je het middelste deel van de tafel kan verwijderen? Ik heb reeds een boel schroeven losgemaakt maar dat deel blijft muurvast zitten.

op mijn boot zit dat ingelamineerd met glasmat in de hele kiel.

Er is eens iemand tegenaan gevallen. Toen zat dat middelste deel los, maar ik kon het er niet uit pakken. Het leek of het zo opgebouwd is:
kiel is rondom bekleed met glasmat en polyester. dan is het driehoekige houten deel er op gezet en toen is er nog meer weefsel om de kiel en deels op het hout. Er zit ook polyester tussen het hout en de kielkast. Zo zit de tafel dus vast, en is enigzinds bestand tegen zijwaartse belasting.

als het je lukt, laat je het dan weten?

Edit:
of bedoel je dit: de klapdelen kan je van de tafel schroeven, dan een aantal schroeven lossen en dan zit de boel nog vast? In de tafel op mijn boot zaten de zij- boven- en voorkant van de tafel met een keihard soort lijm vast aan een ruwhouten driehoek. Bij het demonteren is het voorpaneel gebarsten, dat wilde niet anders. na schoonmaken is eea wel weer in elkaar te zetten. Het stukje tekst hierboven gaat over de ruwhouten driehoek

Gr Rob

Zonder de tafel te beschadigen kun je hem niet demonteren omdat het zit vastgelijmd.
Sla met een kunststof hamer tegen de onderkant van het tafelblad. Wanneer je geluk heb kun je nu het tafelblad verwijderen compleet met de eikenhouten montageblok.
Wanneer je pech hebt zoals in mijn geval blijf dit blok zitten.

image

Nadat het tafelblad is verwijderd kun je met een stanleymes en een spatel de lijm doorsnijden.

image

Het blok wat nu loskomt is van eikenhout. Ik heb de eikenhouten klos en het middengedeelte van de tafel nieuw gemaakt en het geheel daarna met 2 componentenlak laten spuiten.
Het bovenblad ziet er weer als nieuw uit.

De tafel verwijderen van de kielkast durfde ik nog niet aan.

image