Stuurautomaat geeft verkeerde koers

Sinds vanmiddag een testopstelling gemaakt voor onze stuurautomaat. Met dank aan advies en voorbeeld van Rob.

Ik heb de stuurautomaat aan bakboord, dit zorgt eerst voor problemen omdat hij standaard is ingesteld op stuurboord. Na calibratie gaf hij dezelfde koers als mijn boot compas, maar corrigeerde de verkeerde kant op. Daarna via setting kunnen veranderen dat ie aan stuurboord zit. Vervolgens opnieuw gekalibreerd, tijdens calibratie geeft ie goede koers. Echter nadat alles is opgeslagen geeft ie een foutieve koers, máár hij corrigeert nu wel de goede kant op!

Iemand suggesties?

Oeh dat zou ik niet weten..de mijne heeft geen display, ignorance is bliss zeggen ze wel eens haha.

Poeh zou ook niet direct weten, motor aan / uit? Heb wel eens gehoord dat die het ook kan beïnvloeden.

Als ie wel goed corrigeert dan ben je al een heel eind, je kunt hem dan downgraden en het display afplakken en dan heb je hetzelfde als ik haha.

Nee anders even de AI erop los laten met exact typenummer enzo en omschrijving van je issue.

Motor aan of uit maakt niet uit…

Lijkt er op alsof hij precies tegengestelde koers aangeeft, alsof het noorden voor het het zuiden is (of andersom)

Russen spelen met je GPS signaal? :shushing_face:

Hoi Staat hij niet op zuidelijkhalfrond? Calibration Level 10 Northerly/Southerly Heading Error Correction 0 = off 1= nothern 2 = Southern

Thnx, hier heb ik wat aan!

Ga zsm checken

Hoi Roccade Ik heb een installatie hand leiding, van een St 1000/2000 mag je wel lezen/ copy eren.

Die heb ik wrbij, maar staat die niet in