Sportina 25

Weet iemand wat precies de status van het merk Sportina is? Op de Dephia site komt het niet meer voor. Op de site van Noël worden de 600, 680 en 25 nog te koop aangeboden. Op andere sites (b.v. die van Tornado, maar ook buitenlandse sites) staat de informatie nog wel, maar kom je er alleen via Google terecht. Niet meer via de homepages / links van die sites zelf.

Achtergrond: ik heb interesse om een nieuwe Sportina 25 te kopen, maar wil wel graag zeker weten dat het merk over een jaartje of wat nog bestaat.

Bij voorbaat dank,

Ton de Lange

1 Like

Hoi Ton,

je vraag kan ik niet beantwoorden. Zou noël eens bellen; die weten wellicht meer.

Gr Rob

als dat die versie is met een bijna ongeballast zwaard en bijna stahoogte,
niet doen
ze zeilen voor geen meter

en daar was alles toch om begonnen???

ton/mitz

De nieuwe Sportina 25 is recent - 2009 - nog getest door de waterkampioen als deeltest met 4 verschillende 25 voeters. Ik meen dat ook de Beneteau 25.7 hier deel van uitmaakte.
De testresultaten vielen mij niet tegen. De exacte constructie van de kiel in deze boot is bij onbekend.

Het type Sportina 24.5 heeft alleen een klap zwaard en deze zeilt door het ontbreken van ballast heel slecht. Dat geldt echter niet voor de 25.

Waterman

1 Like

De 24,5 is/was ook verkrijgbaar met vaste kiel. Deze versie zeilt prima. ( niet alleen omdat ik er zelf toevallig 1 heb

Dushi

1 Like

de buurman van noel is de nieuwe importeur, ene wilco
en die heeft ook alle onderdelen
als je noel belt, krijg je zijn nummer wel

ton/ mitz

Wij hebben
Een
Sportina 25

Zeilt zalig
Jullie mogen altijd eens langskomen hoor…
wonen wel in België