Sailspecials - Nieuwe zeilen met 25% korting

Kreeg net de nieuwe nieuwsbrief van Sailspecials binnen. Met een mooie actie. “bestel nu je nieuwe zeilen met 25% korting”.
Link naar de inkoopactie.
Toch maar eens een offerte aangevraagd voor onze Clever 23.

Groetjes
Rob & Ria

Met welke wensen heb je ze op pad gestuurd?

Miedema sails heeft een heel mooi sportina zeiltje getekend
Ervaringsdeskundige
Heeft ook winterkorting, maar kan zo maar vol zitten
Zeilmakers zijn druk op het moment
Aanrader

Hi Koen,
Grootzeil: De Voyager MT307 X-Cut grootzeil. Met zeilnummers/tekens, 2x reef, Tell tales op achterlijk. En verjongde zeillatten, bovenste 2 door gelat. RVS persring in de schoothoek en weinig rekkende leech lijn, alu klemmen.

En voor de Genua, 2x trimstrepen, gespreide tell tales, 3 reefmarkeringen. UV strook.
Zoiets kan het worden. Wordt nog tzt ingemeten.

Rob

1 Like

Ik zou het. Aanvullen met:
Grootzeil,
Trimstrepen
Cunningham
zeillatzakken met klittenband ipv elastiek
Bovenste 2 zeillatten drukkarren ipv normale leuvers
En koop er een mooie nieuwe huik bij, de oude zou zo maar teklein kunnen zijn
Ha fok
Zeillatten met klittenband

1 Like

Mooi en zo bouwen we met elkaar een mooi setje mogelijke dingen om keuzes in te maken op voor de volgende keer dat iemand nieuwe zeilen moet.

Thanks guys!

Koen

Mooi Ton
Ik heb deze er bij aangevuld. Cunningham was sowieso standaard. Trimstrepen weet ik zo niet. Vraag ik naar. Kon nog wel een zeilnummer/teken bij, mogelijk kies ik voor een dolfijn.

Fok/Genua: Zeillatten heb ik niet. Betreft een Rolfok.

Rob

Ik zou voor een ha fok kiezen ipv een genua.
Anders een 110 of zo.
Half ingerolde genua’s zeilen niet best, ook met foam in het voorlijk, maar ieder zijn keuze
Zorg wel dat het achter en onderlijk op het rol gedeelte waar kracht op komt verstevigd zijn(tenzij dit met moderne doeksoorten alweer achterhaald is, vraag de zeilmaker)

Ook in een rolfok kunnen zeillatten
Of oprolbare, is mijn zeilmaker geen voorstander van, of vertikale

Check.
Een High Aspect wel over gesproken. Volgende week inmeten, kan ik dit met hem ook gelijk bespreken. Bedankt voor je input Ton.

Rob

Miedema sails Heeg net een nieuw grootzeil laten maken.
Deze offerte kun je dan nu deze maand de Btw aftrekken. Kan ook met losse broek…scheelt weer een tiende knoop.
Bij regenachtig weer loopt dan zo het regenwater de kuip in. Vandaar de keuze peeslijn onderlijk. Ze noemen dit een performance uitvoering
Binnenkort wel even foto plaatsen


Hi Tjitte,
Dat is wel een goede, een peeslijn onderlijk of toch een losse broek. Eerlijk gezegd wist ik het niet eens meer. Zal daar nog eens naar informeren. Wat dat betreft is er nog veel te ontdekken aan zo’n Clever 23. Waar zo’n klein bootje nog groot in kan zijn. :wink:
Overigens mooie foto’s. :+1:

Rob

Ik zou altijd een zeil met losse broek doen
Je kan veel meer onderlijkbolling trimmen

1 Like