Rondje zuiderzee en wadden gedaan

Ik heb afgelopen jaar de cursus theoretische kustnavigatie gedaan in Harderwijk, als afsluiter wordt daarbij aangeboden om een weekendje mee te gaan met de cursusleider op een 14m lang segal (aluminium jacht)
Afgelopen weekend hebben we dat rondje gedaan. Lelystad-Stavoren Stavoren -Texel, Texel - Lelystad. Was geweldig! net bij het binnenkomen van de Gale warning (hadden wij niet meer nodig, we wisten het al…) liepen we Lelystad weer binnen. Met een beetje kunst en vliegwerk aangelegd op een kopsteiger. Heerlijk gezeild met best wel uitdagende wind (Ik zou mijn Clevertje er niet 1-2-3 aan blootstellen) en lekker hard gezeild (8,5 knopen zeilen bij 12 knopen wind) Afgesproken met een medecursist (ervaren wedstrijdzeiler) om eens te kijken of mijn bootje beter getrimd kan worden, en hoe ik bij lichte wind wat sneller wordt (spi/ spinnaker of gennaker, wat is handig, en hoe dan)
Wil natuurlijk ook nog een keer in Eemnes kijken hoe jij het hebt opgelost Koen…

Mooi om te lezen! Van harte welkom, ik heb tijd en boot ligt nog in het water dus we kunnen een keer gaan oefenen ermee