roer te koop

Te koop:

polyester roer clever 23; 400 euro
hout-epoxy roer clever 23: 400 euro
Kort roer, diepgang 50 cm in hout epoxy: 400 euro.

Hout epoxy roeren zijn afgewerkt met drie lagen epoxy met daarin een laag 300 grams vierkant geweven en een laag 160 grams keepergeweven glasweefsel. Dan een hechtlaag en geschilderd in witte bootverf.

Groeten, Rob

Hallo Rob

Ben sinds dit jaar eigenaar van een clever 23. Had er vorige jaar eentje gehuurd in Lemmer en ben daarmee naar terschelling gezeild. Beviel prima.
Heb voordien een Hanse 34.1 gehad maar als je meestal alleen gaat teveel gedoe. Dus down-sizen.

Ben op zoek naar een nieuw roer! Zou je foto´s kunnen sturen?
Ik wil echter ook van mijn ronde rvs roerstok af. Heb jij hier ook eventueel een oplossing voor. Mij is niet helemaal duidelijk of sommige clevers niet standaard met een rechte roerstok geleverd zijn.
Hartelijk dank

Harold

welkom op het forum en gefeliciteerd met je aankoop!

je hebt een mailtje.
een standaard roerblad ziet er net zo uit als een origineel, Als je een nieuw roerblad wilt naar oud model even de oude inleveren en ik maak hem na.

De RVS strips zitten midden in het blad vast:

Een ingekort of ondiep roer ziet er wat anders uit, hier in nog ongeschilderde vorm:

hier liggen ze op elkaar, dat geeft een beetje idee van de verhoudingen.

Je kan een roer met een kunststof helmstok zo op een new classic (met een RVS roer) schuiven. (edit: dat kan niet!!) Een new-classic vaarder met gebroken roer heeft van de week met het roer(blad) van mijn clever zijn vakantie afgemaakt. Hij vertelde wel dat de balans in het roer dan niet meer goed is. (edit: omdat het roer tegen de boot kantelde en dus niet helemaal neergeklapt kon worden). Komende week ga een nieuw ingekort roer voor hem maken. We gaan de balans dan uitproberen.

Gr Rob

Hier drie verschillende roeren:


links van de clever 23 met polyester helmstok, midden van een Clever met RVS helmstok en rechts van een New Classic. Die van de New Classic is ook nog een paar mm dunner.

Deze er nog even bij voor de roerkop van de clever met polyester helmstok.
Hier ben ik het balansdeel aan het bepalen.

En dan moet het zoiets worden:


Nog schaven en in de matjes en kunststof…

geschaafd, beetje epoxyplamuur, twee lagen weefsel en in de polyester. Daarna in de vacuum-zak voor een glad resultaat.


Dit roer komt in de polyester omdat het meegeleverd werd bij de bestelling van het roer. Het stinkt wel zo ongelofelijk dat de volgende toch maar weer in de epoxy gaat. Voordeel is wel dat het sneller hard wordt waardoor je een beetje door kan weken.

Gr Rob