regenzeiltje

Hoi,
ik ben op zoek naar een regenzeiltje wat ik onder de giek kan hangen en over de garage.
Heeft iemand al zoiets. Misschien een fotootje?

gr Jan

op de foto is het zeiltje teruggeklapt; het is nu aan de BB kant dubbel.

zeil van de bouwmarkt van 3 bij ik dacht 2.50. Aan de kant van de mast ca 20 cm aan de zijkanten ingenomen. Naad geplakt en genaaid met de naaimachine.
waar nodig een oog ingeslagen, met elastiek en haakjes uit de watersportzaak over de zeerailing aand e voeten van de scepters.

Gr Rob

voor de elastiekjes nog een tip.
bij de halforts voor een paar euro een spin voor bagage vast te zetten halen.
Zitten al haken aan , je hoeft hem alleen maar stuk te knippen en aan het zeiltje te binden.

gr peter

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid een standaard regenzeil die je bij de betere watersportzaken kunt kopen. Elastieken met kunststof haken er aan gemonteerd. De regentent plaatsen is ongeveer 1 minuut werk. Bij regen kun je de ingangsluik open laten zodat het binnen dan niet zo benauwd wordt.
Ik heb dit jaar in de maand augustus vakantie gehad dus ik ben het zeil gelukkig niet zo heel veel nodig geweest. Deze foto’s zijn in Dokkum genomen waar we dus wel regen hadden.

image

Op deze foto zie je hoe de kunststof haken aan de zeereling zijn gehaakt.

regenzeil2

Dat is wel cool. Alleen past dit niet op mijn lazy jacks. Maar ik heb nu zoiets gekocht maar dan net onder de giek. Inderdaad met elastiek…
Als ie klaar is maak ik een foto.

Groet Jan