Poetsen, polieren en waxen

Hallo,

De meesten hebben deze winter waarschijnlijk de romp en het dek van hun boot onder handen genomen.
Ik heb uit tijdsgebrek enkel de romp een snelle beurt gegeven en ondertussen zijn mijn poetsproducten zo goed als op. Maar de Aeolus ligt in het water en zal het dit seizoen zo wel perfect doen. Voor volgend jaar wil ik het poetsen van de romp (en dek) echter beter aanpakken.

Dus een vraag waar ik al langer mee rondloop maar uit vrees om een tot bijna religieus debat te starten niet durf te stellen op de zeilen groep op Facebook. Dus stel ik ze hier in een veiligere omgeving van zeilers met dezelfde boten. :wink:

Welke producten raden jullie aan (in welke volgorde en hoe breng je ze aan) om de romp en het dek van jullie geliefde boot in topconditie te houden?

Ik gebruikte van International “Super cleaner”, “Liquid rubbing” en “Polish and wax”.

Wat gebruiken jullie?

Groetjes,
Victor

bij mij tot nu toe (1 jaar) sint marc en niets… wax moet ik nog gaan bedenken wanneer.

Voor ons dit jaar de eerste keer. We hebben de boot nu precies 2 jaar. En nu de keuze gemaakt voor Riwax. Eens een demo gezien, met de mensen gesproken… en tja, je moet toch eens een keuze maken. Romp ermee gedaan en tevreden. Straks wanneer ‘Tranquilo’ in het water ligt doen we de kuip.

Afhankelijk van de staat van het polyester is er het stappenplan.
En wanneer je zo een rondje maakt over de haven heeft iedereen wel zijn eigen middeltje. :wink:

Rob & Ria

1 Like

Eerst de romp met Andy afnemen.Daar na Riwax Rs 08.

Sinds 2008 bevalt het volgende stappenplan ons prima. Eerst goed schoonmaken en oude was verwijderen met dasty en dan op de romp epifanes Super Poly Boat Wax en voor de boven kant Yachtcare shine & gloss spraywax.
En dan ziet het er weer zo uit :sunglasses:

1 Like