Pinksterwaddentocht 16 - 19 mei 2013

Van 16 tot 19 mei 2013 organiseren wij, Pieter en Tineke Ubbink (Wu shi), een trektocht voor de Clever 23 op het oostelijk wad. Onze zee- en wad ervaringen kunt u vinden in dit Forum onder het profiel van Wu Shi. De tocht zal gaan van Lauwersoog naar Noordpolderzijl en via de oostpunt van Schiermonnikoog (droogvallen) naar Schier haven en weer terug naar Lauwersoog. Het is de bedoeling dat ervaren maar ook minder ervaren zeilers kennismaken met het wad. Mogelijk zijn er mensen die dubbel kennis willen maken, zowel met het wad als met de Clever 23 (Er zijn Clever 23 te huur) Door in groepsverband het wad te verkennen kan de zoutwatervrees wat afnemen. Als er behoefte is kan het technisch en nautisch voorbereid worden (kaartlezen, tij, waterhoogten, stroming, wettelijke bepalingen, minimum eisen voor bemanning en boot, ankeren, verlichting etc) We willen het eten in Lauwersoog, Noordpolderzijl en haven Schiermonnikoog van te voren regelen (kosten hoofdelijk omslaan) zodat we in het weekend zelf niets meer hoeven te doen en we ons alleen op het plezier van het zeilen op het wad kunnen richten. Alle belangstellenden kunnen een email sturen naar pj.ubbink@inter.nl.net. Tot ziens? Pieter en Tineke Ubbink

Wij willen eventueel wel mee.
Voor ons was 2009 de laatste keer op het wad en naar Schier. Droogvallen hebben we nog niet gedaan, en willen we graag een keer doen. Noordpolderzijl lijkt ons ook leuk.
Volgens mij is er een goede trailerhelling bij jachthaven Noordgat als ik mij goed herriner.
Het lijkt ons leuk om met een groepje clever/sportina zeilers onderweg te zijn en ervaringen uit te wisselen.

Groeten,
Wijnand en Inge
Optimist

Hohoho Pieter en Tineke, Dit mooie vaargebied niet teveel promoten, stel dat het druk gaat worden! :wink:

Wellicht dat we jullie tegenkomen, niet dat wij zover vooruit plannen maar ik hoop rond dat weekend het vaarseizoen weer te openen en inderdaad, dan bij oa Simonszand te gaan ankeren.

Wellicht tot later,

Jaap (van de Fry)

Oei, ik zie net dat de waterstanden in dat weekende nog maar in het Eerste kwartier zitten, veel water voor Noordpoldersyl staat er dan niet, wellicht moeten we die aanloop nog even onder de loep nemen.

De tocht gaat wat vorm krijgen. Zoals het nu staat gaan er 9 verscillende boten mee. Oorspronkelijk was de bedoeling om alleen ondiep stekende schepen mee te laten doen maar door de belangstelling van verschillende kanten wordt dat wat anders. Het vraagt organisatorisch wat aanpassingen en die zijn nog niet allemaal uitgekristalliseerd. We hebben beloofd dat wij zouden zorgen voor alle etenszaken en omdat we waarschijnlijk meerdere keren gaan droogvallen omdat daar de meeste belangstelling voor is hadden we een logistiek probleem. Dit wordt nu opgelost door het restaurant van de haven oostmahorn die gaan ons warme maaltijden brengen op het wad!! Het laatste stukje wordt dan waarschijnlijk lopen. 24 personen gaan er tot nog toe mee. De bijeenkomst bij ons thuis begin april was erg leerzaam door de uitleg van Maarten Snel van de vereniging van Wadvaarders. Iedereen heeft huiswerk gekregen. Donderdag 16 mei starten we in Oostmahorn.

Het was koud, mooi en leerzaam!
Dat is onze conclusie van de Pinksterwaddentocht.

De organisatie was prima geregeld door Pieter, Tineke, Ton en Sjoerdje met medewerking van Jachthaven Lauwersmeer.

Beste mensen,

de tweede wadden flottielje op 4-5-6 oktober is ook alweer achter de rug. We hebben gevaren van Oostmahorn via Lauwersoog wierumerwad naar Nes Ameland De volgende dag verkenning van het amelander wad en daarna drooggevallen onder het Rif boven Engelsman plaat voor een overnachting. De laatste dag een rustige terugtocht naar Oostmahorn.

Voor ieder die de fotoreportage die Tineke gemaakt heeft eens wil bekijken kan dat doen via:

https://nas.tandartsubbink.nl/photo

Iedereen die op de hoogte gehouden wil worden of in de toekomst eens mee wil varen op het oostelijk wad kan dat kenbaar maken via ons Email adres: pj.ubbink@inter.nl.net

Met vriendelijke groeten

Pieter en Tineke Ubbink

Werkelijk schitterende kwaliteit foto’s. Ook de foto’s die genomen zijn in Bretagne zijn van zeer hoge kwaliteit. Het ziet er allemaal erg gezellig uit daar zo op het wad. Ook de hutspot ziet er smakelijk uit. Krijg zo zin om eens mee te varen.

mooie foto’s, mooie tochten.

als ik het goed zie kan jij een aardige aanvulling geven op: zelf een roerblad bouwen. Zie ik er nu drie liggen op één van de foto’s?

Gr Rob

De 730 (24.5) bood bij afwezigheid van de Cat gelukkig genoeg kuipruimte voor de stamppot. Geslaagd weekend om op terug te kijken.