Oh Jee dit is een projectje

≥ Zeiljacht Clever 23 / Sportina 680 (opknapper) — Kajuitzeilboten en Zeiljachten — Marktplaats

Voor de echte liefhebber, ben benieuwd naar alle uitdagingen

1 Like

Even voostellen. Mijn naam is Chris. lid sinds vanavond 19.00 uur omdat ik een Clever heb overgenomen die ik wil opknappen. Dat is dus degene geworden van…oh Jee dit is een projectje. Gekocht voor slechts 300 euro met een yamaha High Thrust die wel loopt maar een gashendel moet worden vervangen. Weggeefprijs w.s vanwege medische omstandigheden . Eerste inspectie door mij = kielreparatie vanwege zware roest onderzijde kiel waar ook wat is afgebrokkeld. Geen ophanging probleem gezien tot nu toe, Verstaging vernieuwen en hele boot gelcoat cleanen , polijsten en sealen + antifoulingen. Eerste fotos volgen zsm. Verder iemand tips of waarschuwingen..Ik sta er voor open .

3 Likes

Mooi dat hij in goede handen is, veel plezier met klussen, er is veel info te vinden hier, maar voel je vrij om vragen te stellen. We denken graag mee.

Ik vroeg mij af hoe ver de kiel maximaal naar binnen is te halen .Of steekt hij dan nog iets uit , en hoeveel cm dan,

Is het ook mogelijk om het weggeroeste deel aan de onderkant weer aan te lassen of helen of is dit giet ijzer

De kiel moet helemaal naar binnen kunnen, waarschijnlijk is hij opgezet door roest en dus te dik geworden. Een jachtwerf in Harderwijk weet er wel raad mee, daar zijn er al enkele gefixt, ik ga waarschijnlijk komende winter daarheen voor de kiel

Dank voor het meedenken

Om welke Jachtwerf gaat het

Als de policy is dat we geen namen mogen vermelden mag het antwoord ook naar chrissimons49@gmail.com

Alvast bedankt

De werf heet Roelofsen, er is er ook maar een in Harderwijk, dus dat scheelt. Ik heb er goede ervaring mee, ze hebben mijn mast gerepareerd een paar jaar terug. Was ook bang dat ik een kat in de zak had gekocht, het zijn zware klusjaren geweest (elk jaar iets aangepakt van 2021 tot nu) maar we zijn er bijna. Ik laat komend jaar mijn kiel ook fixen, heb oude aanvaringsschade en een scheur in het RVS, (weet niet hoe de ophanging er echt uitziet, dus ook dat baart zorgen) maar dit jaar redden we het er nog wel mee.

Door alle klussen heb ik de boot wel goed leren kennen :stuck_out_tongue:

Bedankt voor alle info.

Ook voor je expertise dat de kiel nog te redden Is.. Hij is dus van Gietijzer of is hij van RVS.

Hoe kunnen wij een keer telefonischt in contact komen.

Kan dat door via email onze nummers uit te wisselen. ( chrissimons49@gmail.com)