Nieuwe eigenaar van een Clever 23 uit 1995 zoekt het beste model aanhanger

Hallo allemaal, ik heb net een Clever 23 uit 1995 gekocht in Frankrijk en ik moet hem naar mijn huis in de Alpen bij het meer van Annecy brengen. De huidige trailer is kapot en ik ga een nieuwe kopen om veilig te kunnen reizen. Ik hoop ook met de Clever 23 door Frankrijk en de EU te kunnen reizen om met mijn gezin nieuwe vakantiebestemmingen te ontdekken.

Kunt u mij feedback geven over de modellen die u gebruikt en hoe gemakkelijk het is om de boot te water te laten via een trailerhelling?

Op basis van mijn onderzoek op het forum heb ik het model gezien dat wordt gebruikt voor de Clever 23 Optimist, enkelas 1800 kg. Is het gemakkelijk om de boot te centreren bij het optrekken? Het systeem met de wielen aan de achterkant ziet er geweldig uit. Maar de trailer lijkt kort. Werkt het om te water te laten via een helling of moet er een kraan aan te pas komen? Is het mogelijk om ermee te reizen of is het alleen voor de winterstalling?

Ik heb ook modellen met meerdere rollen gezien, zoals de Oceane, Remorque bateau OCEANE O181S-65 freinée | Vente porte bateau Toulon Var (83) Nice

En andere met een centrale rolbaan:

Of nog een tussenmodel met de Brenderup: 221800B SR X | Brenderup®

Is er een minimale lengte van het chassis van de trailer om te kunnen te water laten zonder de trailer onder water te dompelen?

Bij voorbaat dank voor al uw advies en ervaringen. Ik kan niet wachten om met de nieuwe boot te gaan varen!

Wij zijn zeer tevreden met onze Kalf trailer. Wij gaan ermee naar de Oostzee (Denemarken, Duitsland en Zweden) of naar Kroatië. We rijden er dus flinke afstanden mee. Onze trailer is ook Tempo 100 gekeurd, je rijdt er prima 100 km per uur mee. De trailer is voorzien van schokbrekers en een antislingerkoppeling. De enkele as is van Alko en rolt super comfortabel over de weg. Onze vorige trailer had een Knott as en stuiterde nogal. Wij hebben bewust gekozen voor een enkel as in verband met achteruit kort kunnen draaien om hem bij ons thuis op de oprit te krijgen zonder de klinkers uit de straat te wringen. De centreerrollen helpen goed mee om de boot recht op de trailer te krijgen en er vanaf te rollen. Op zoet water gebruiken we vaak de helling en op zout ALTIJD de kraan. De 6,20m lengte is uitstekend voor de Clever/Sportina. De verlichtingsbalk komt op de 2m uitschuifbare balken en komt dan precies achter de boot te zitten. Wij halen tijdens het transport altijd de motor en het roer eraf en leggen die in de auto. In de winter gebruiken we de trailer ook om de boot te stallen.

Groeten van de Optimist

3 Likes

Hartelijk dank voor uw waardevolle feedback. Weet u ook hoe lang de stok is?

Het is moeilijk om een Kalf-aanhangwagen te vinden in Frankrijk, maar er zijn Brenderup-aanhangwagens, zoals de SRX 1800, die er ongeveer hetzelfde uitziet. Ik denk dat ik voor deze ga kiezen: 221800B SR X | Brenderup®

Thanks !