Nieuw lid met starters vragen

Dag allemaal wij zijn de trotse nieuwe eigenaren van een clever 23 uit 1996.
De boot is nog vrijwel origineel, op de rolfok na. Nu hebben we een paar vragen;

  • De brandstofslang van de bb motor gaat door een soort ¨dop¨. Die moet je er steeds op en afschroeven, en ook de slang van de motor afnemen. Kan dit makkelijker?,
  • De fokkeschoot gaat over de lieren, maar heeft geen klem om vast te zetten, kan dit anders?
  • Aanwezig is een LOG/dieptemeter en een kompas, nu gemonteerd in een extra onderste helft deurtje. Ik zou ze graag monteren in de panelen links en rechts van de kajuit ingang, maar daar kom je niet makkelijk bij…

Tot zover, er komen vast nog meer ideeen,

Groeten Pieter.

neem je elke keer de brandstofslang van de motor? ik niet, heb wel net een nieuwe, maar de oude brandstofslang nog in gebruik, vervangen kan alleen door een nieuwe slangklem te monteren, en daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Fokkeschoot gaat bij mij over de achterste lieren, en daar zit ook een klem bij mij.
Ik heb alleen een standaard compas, maar aangezien e.e.a. dubbelschalig is, is montage op de zijwand werk voor iemand die weet wat hij doet. (en dat zou in mijn geval een werf/monteur betekenen)
Maak even wat foto’s bij je vragen, met de discourse app op de telefoon kan je die makkelijk plaatsen

Hierbij een paar foto’s eerst eentje van de manier waarop bij ons de benzineslang door de achtersteven gaat. Het is een soort inspectiedop. Kunnen jullie wat foto’s sturen hoe het bij jullie gaat?

Verder hierbij nog een plaatje van het kompas en de log/dieptemeter in het onderste (extra) schot van de kajuit ingang.

Groeten,

Pieter.

1 Like

he pieter
ik heb de dieptemeter en kompas links en rechts van luik zitten 20 cm onder de lier
en voor je benzine leiding in de draai dop een gat geboord en daar een doorvoer rubber geplaats waar mij slang strak door gaat wel je balg los maken slang er door en een slangenklem plaatsen op je balg dop er in en water dicht ben je gr kees