NC700 hoe horen de lijnen van het roer te lopen?

Hallo,

Ik heb onlangs een NC700 gekocht en ben die aan het nalopen. Ik denk dat de ophaallijn van het roer niet correct loopt. Weet iemand hoe ze horen te lopen?

Hieronder de huidige situatie. De ophaallijn loopt heel zwaar wat niet gek is omdat de kracht aangrijpt op een kleine afstand van het draaipunt (dus klein koppel).

Hieronder heb ik getekend hoe ik denk dat de lijnen horen te lopen. Maar weet iemand hoe de lijnen origineel lopen?

Alvast bedankt!

Hallo Buru en welkom.

Nu heb een iets ander type helmstok dus het blijft even uitzoeken.

De roze lijn zou ik aan de andere kant van de onderste RVS as doen, en dan boven de bovenste RVS as. Dan ligt de lijn wel los op de achterkant van de helmstok (is bij mijn boot ook zo) maar als je het roer opklapt staat de boel goed.

Groetjes, Rob

Als ik je goed begrijp bedoel je zo dus:

Ik zal er eens mee experimenteren.

Beste Buru (en andere NC700-genoten)

ben je eruitgekomen? Ik heb vergelijkbare vraag: de lijn voor het neerlaten van het roerblad, komt klem te zitten tussen de rvs-wang van het roer en het roerblad. Dat gebeurt, wanneer ik te snel aan het lijntje trek. Dat is vervelend, want op dat moment is het roer maar half naar beneden en is er lastig gebruik van te maken.

Hoe voorkom ik dat de neerhaallijn tussen de rvs-wang en het roer komt?

iemand ervaring?

Groet,
Pieter

Hallo Pieter

Ik kom van de week wel bij mijn boot,ga voor je kijken,weet niet of het lukt om foto’s te maken.

Mvg Tjerk

Zoals de gele lijn loopt zit de van mij

Ik ben vandaag bij de boot geweest. Bij mij zitten de lijnen als volgt:

.

Dat werk voor mij.

Welke diameter neerhaal lijn gebruik jij Pieter? Kan het daar nog aan liggen?