Naar Zweden! Wie weet er meer?

Beste CLever zeilers, Het plan is om dit jaar naar Zweden op een van de grootste meren van Europa te gaan zeilen. En dus de boot er heen te slepen (zeker 1300 km). En aldaar een huisje te huren ter afwisseling. Immers 3 weken met 2 kids op een kleine boot wordt te veel.

Alternatief voor eigen boot en huurhuisje is om groter schip ter plaatse te huren. Heeft iemand ervaring met dat gebied?

groet

Roy

Hallo

Ik ben peter van de Nina en ga dit jaar voor de derde keer naar Zweden.
Wij varen niet op de meren maar aan de west kust boven Göteborg tot en met een stukje van Noorwegen.
Eerst over de reis.
Je rijd met de boot naar kiel daar vertrekt de veerboot eind van de middag naar Göteborg deze boot vaart s’nachts dus aan boord kun je rustig eten en slapen in een hut 9 uur in de ochtend ben je in Göteborg Van daar kun je naar je bestemming rijden. (veer boot tijdig boeken IVM plaats via internet stena line)
Het is niet de goedkoopste oplossing maar als je rekening houd met het feit dat de tol op de bruggen ook pittig is en je toch een overnachting moet doen gezien de afstand. Is dit een geweldige oplossing want binnen 40 uur drijft je boot in Zweedse wateren.
Hoe het zeilen op de meren is weet ik niet maar als ik de inwoners van Zweden mag geloven is het mooiste stuk de westkust.
De beschutting is op veel plaatsen uitstekend en kan er dus ook gezeild worden met wat hardere wind.

Voor meer info kun je altijd mailen.

met vriendelijke groet,

peter

Dank voor je snelle reactie Peter,

bij ons dringt inmiddels ook t besef door dat westkust beter is. Rond de meren lijken ook weinig haventjes en afleiding voor kids (9 jaar).

Kortom; een nieuw (lonkend) perspectief. Ik kom er graag bij je op terug. Hoe kan ik je rechtstreeks mailen?

hierbij mijn adres: roy@tomeij.nl

Groet

Roy

Met dank aan Peter van de Nina voor alle tips en overweging. We zijn inderdaad naar Zweedse westkust geweest. Echter… niet met onze Clever. Dit keer een Najad 34 gechartered. Ook wel eens leuk; gewoon rechtopstaand koken

Zeilgebied is aanrader! Wel goed navigeren want de rotsen geven niet mee.

image

image