Een midscheepse kikker lijkt mij voor een aantal manoeuvres erg handig. Is er iemand die deze heeft gemonteerd en hoe je bevestigde deze op het dek?
Ik heb ivm lekkage een keer alle scepter potten er afgehaald en opnieuw gemonteerd met wat zwaarder beslag. Ik denk dat je e rop die manier bij kunt komen. Vervolgens wel zaak om het heel stevig te maken. Dikke rvs contraplaat met voldoende bouten. Krachten zullen zijwaarts zijn. Verder geen idee. Wel leuk idee, zou handig zijn in sluizen enzo, maar strikt noodzakelijk ook weer niet. Als je het werk wil voorkomen kun je misschien ook kijken of je de lier op het kajuitdak kunt gebruiken? Is ook stevig.
Op mijn vorige boot maakte ik heel veel en graag gebruik van de middenbolder. Als je solo vaart werkt het buitengewoon handig, bijvoorbeeld in sluizen.
Voor mijn Clever staat het voor komende winter op de todo lijst. Er moet -zoals Koen al aangeeft- een voldoende grote contraplaat gemonteerd worden om de krachten op te vangen maar omdat het met name zijwaartse krachten betreft moet ik nog uitvogelen welke constructie het beste toegepast kan worden. Als er forumleden zijn met info hierover: Graag!
Je hebt ook genuarail kikkers.
Die kende ik nog niet. Ga ik in overweging nemen
Thanks!
Hier had ik ook nog niet van gehoord. Ga ik bekijken. Bedankt voor het meedenken.
Heb ik eens naar gekeken, vond niet veel of loeiduur. Als er een mooie optie gevonden wordt hou ik me aanbevolen!
Heb er inmiddels wel een aantal gevonden maar inderdaad erg duur (x2, bakboord, stuurboord; ben je gauw ten minste €200,= verder).
Kniest heeft een ‘voordelig’ kunststof dingetje van Barton voor €53,=. Nog veel geld, maar toch.