Mastblok

Goedendag,
Ik ben bezig met onderhoud mast.
Nou zijn 2 wieltje van van 2 blokjes in de mast slecht heeft iemand een idee hoe ik de nylon wieltjes kan vervangen? Heb de blokjes als uit de mast zaten vast met popnagels. Deze blokjes zijn voor spinakerboom en spinnaker val

Ik hoor het graag!!!
Mijn mail is robertwalter1983@gmail.com

Mvg. Robert

Als je een goede schets met maten stuurt, kan ik schijfjes voor je draaien van PETP of nylon.
Eventueel ook asjes en montage.
Vr.groet, peter

popnagels uitboren, dan komt het hele rvs deeltje met blokje los. Nu zit het blokje nog met een klinknagel vast in het RVS. klinknagel uitboren
Ik heb indertijd blokjes laten draaien hier in de buurt, en de boel met zo een schroefverbinding vastgezet als waar ook de slotplaat van de deur mee vastzit. Kort gelden blokjes bij peter besteld en die heeft ook klinknageltjes gemaakt. Zie -blokjes genuaslede vervangen- Ik zou de maten doorgeven en dat nu ook doen.

Als je nu het blokje in het RVS geklonken heb, dan zal bij montage van het rvs deel in de mast de klinknagel een beetje te breed zijn. Ik heb met een dremel het sleufje in de mast iets breder gemaakt. Monteren in de mast met monel popnagels en een klein beetje duralac anti-corosie pasta.

als je in de buurt woont wil ik het klinken wel even voor je doen.

Gr Rob

Rob,
Bovenkarspel ligt bij Enkhuizen! Eindje uit de buurt.

Vr.groet, peter

Peter, dat aanbod gaat niet zozeer om de inhoud, maar om de betrekking. Het is aangeboden, en ts kan zelf een afweging maken of hij het de moeite waard vind om dat stuk te reizen.

Via het zeilersforum kwam er een forumlid met een kapot roer onder de arm met de trein uit zuid-limburg. Een nieuw roer kostte 1100 euro; volgens hem kon het uit.

Gr Rob

Oh jee, neemt U mij alstublieft niet kwalijk. Ik meende een grapje te maken. Mijn excuses.
Dacht dat je even geen erg in de afstand had. Kan me niet voorstellen dat iemand voor een paar schijfjes zo’n eind gaat reizen. Nogmaals …

Vr.groet, peter

Een vraag voor peter uit dordrecht.

Kun je voor mij RVS asjes draaien.
heb ook via site een mail gestuurd , maar is denk ik niet aangekomen.

GR peter (ook uit dordrecht).

Peter,
Ik ga morgen naar andere Peter
Ik zal het wel even vragen of hij de post gezien heeft
Ton Mitz

Bedankt voor de tips en aanbod. Heb het als volgt opgelost. Blokjes uit de mast klinknagel uitgeboord en wieltje vervangen. Wieltje weer vastgezet met borstbout en splitspen. Mast gleuf iets opgeruimd. Dit heeft wel een bekende tuiger (kennis voor me gedaan😉 Het boren en wieltjes).