Mast verblijf probleem

Hallo allemaal, ik heb 2 jaar een smart 23 gehad, ik vaar op de Etang de Berre en de Middellandse Zee, ik heb regelmatig het forum bezocht om tips te vinden, ik heb wat aanpassingen gedaan om een ​​geit te installeren om alleen de mast te laten zakken wat werkt erg goed. Mijn probleem doet zich voor met de hoofdpen van de voorstag die zelfs speling geeft in de lijkwaden en in de achterstag als ik met de lier schiet, is deze te ver naar voren en als ik de bevestigingen vlak voor de voorstag gebruik, ben ik te achterwaarts zelfs heeft 2 mensen. Ik zag dat sommige katrollen hadden die op hun plaats bleven…
waar vind je dit type poelie? dat zou mijn probleem zeker oplossen.
Met vriendelijke groeten.

klinkt mij wat abracadabra in de oren (termen die ik niet ken) wellicht dat wat foto’s helpen?

Begrijp ik het goed: mast alleen strijken maar omdat er geen katrollen in het voorstag zitten krijg je de voorstag net goed op spanning?

Die katrollen in het voorstag zijn niet los leverbaar. En ook niet echt handig in gebruik. Ik zet vaak de grootschoot comleet met blokken tussen de fokkeval en het boegbeslag.

Gr Rob

bienvenue! Peut être il vaut mieux poster en français ou dans votre propre langue parce que il y a une fonction de traduction sur le site.

Koen

La traduction que tu as utilisé à fait un travail un peu “speciale”. n’hésite pas à remettre ta question en français. Si on n’en sort pas avec la traduction automatique ke m’occuperai bien d’une traduction manuelle. En effet, quelques photos seraient utile pour clarifier la question.

bàt,
Victor