Lekker zitten bij ruime koersen

Hey hey!

Eergisteren naar de Blocq van Kuffeler gevaren. Eerst gooimeer halve wind en aan de wind. Daarna een heel stuk voor de wind over het Markermeer. Prachtige tocht. Op het ruime stuk merkte mijn zeilmaat op dat het jammer is dat je niet lekker met je rug naar achteren kunt zitten door de open kuip.

Nu zit ik te denken of er niet iets te verzinnen valt hiervoor. Iets met spanbanden tussen de achterpreekstoel en de stangen van de Mik?

Iemand hier al eens over nagedacht?

Op zich kun je met opgehaalde motor tegen dat het morotblok leunen in de haven. Maar varend met golfslag niet echt een porem met die open achterkant.

Even iets geĂŻmproviseerd. Kijken of er aanknopingspunten zijn (letterlijk):

Qua zit biedt dit wel perspectief. Maar touw zit niet zo lekker dus zou het wel weer in band moeten worden uitgevoerd en je wil wel makkelijk weg kunnen nemen voor het zwemmen.

Het roer of de hekstag zitten niet in de weg. Kan zo maar zijn dat dit bij de oudere Clevers met net een andere map weer net anders uitkomt.

En evt. zoiets:

Wel eens uitgeprobeerd in de winkel, maar nog niet zelf gekocht.

Link

Rob

1 Like

Ik heb andere zitjes Boat Sit Comfort kussen - Blauw George Kniest Deze zaten bij de boot, maar het platte kussen is wat dun, dus bij lange tochten zit ik op de rugleuning (lekker hoog, zie dan meer) Mocht ik de sprayhood gaan monteren dan is dat zeker een must.
Ik merkte ook dat bij zeilen ik op langere stukken last van mijn nek krijg door de zithouding…