Lekkende afsluiter gootsteen

Kleine update, na 3 dagen zeilen toch wel geconstateerd dat de afsluiter niet lekker afsluit op de romp zelf. Iedere keer natte kussens en onderin een aardige waterplas. Zelf de boel aandraaien, vond ik toch wat tricky. We laten er nu een professional naar kijken.

Groetjes
Rob & Ria

Ik heb met de Aeolus net hetzelfde afsluiteprobleem gehad. Water komt binnen tussen afsluiter en romp en loopt langs het “gootje” naar achter. resultaat BB kussen en BB rompbekleding helemaal nat.
Om het op te lossen heb ik rompdoorvoer en afsluiter verwijderd. Alles mooi opgekuisd en vervangen door een nieuwe bronzen doorvoer (er in gekleefd met tec7) en een GF-kunststofkogelkraan. (die laatste is iets duurder dan een standaard bolkraan maar werkt prima en is corrosiebestand.

Groetjes,
Victor

Check. Voorgaande klopt. Bij zelf vastdraaien draaide de doorvoer ook mee. Vond het een beetje te spannend worden, laat er even iemand nu naar kijken die er net iets meer kijk op heeft.
De Tacktick wordt nog vervolgd. Lees ook dat er voor het programmeren op zo’n 30 cm afstand moet ? Wordt nog even losschroeven, deze einde van de week.