lekkage kielkast

Hi ik was nieuwsgie die of iem and dit probleem nog gevonden heeft. En een eventuele oplossing?

Beste mensen,

Wij worden hier nu ook mee geconfronteerd. Is er al een oplossing voor dit probleem?

Ik denk toch via de dubbelwandige bovenopbouw b.v. via het kompas, de lieren, snelheidsmeter/dieptemeter. Waar moet dit water anders blijven wanneer je hier lekkage hebt. Alles demonteren en opnieuw in de Sikaflex. Wanneer hij dan nog steeds lekt moet je verder zoeken. Anders kom je er niet achter. Je moet toch een aantal dingen proberen uit te sluiten.

Ja maar het water komt uit bij het bed, via de kielkast volgens mij, Ik moet nog verder gaan kijken. Erg vervelend gevoell, water in je bootje

En de bilge stond ook vol…

Lekkage rond de kielkast kan ook via

  • de pen waar de trommel op zit voor het ophalen van de kiel. Deze steekt door de kielkast. Water kan in de kielkast op de pen komen en dan in de boot. De pen afkitten in de kielkast helpt. Overigens denk ik niet dat hier veel water langs kan komen.
  • een tweede mogelijkheid is de bevestiging van de mast voet. De bouten van de mastvoet steken door. Je ziet ze niet direct aan de binnen zijde. Ze zijn weggewerkt door de plaatjes rond de kielkast aan de bovenzijde. Deze kan je eenvoudig weghalen. Kan je het inspecteren. Indien lekkage. Bouten verwijderen, nieuwe sikaflek aanbrengen enz.

Lekkage aan de kielkast kan meerdere oorzaken hebben. Wij hebben al een groot aantal lekkage plekken ontdekt in de loop der jaren.
Mochten er nog mensen zijn met lekkages, lekke ramen of andere Sportina problemen, stuur ons een mailtje of doe een telefoontje. E-mail wordt altijd binnen 24 uur beantwoord en we zijn altijd bereid met alle vragen te helpen.

Hartelijke groet,
Wilko en Wiepkje
Sailingcenter Langweer
(Sinds 2008 de importeur van Sportina zeiljachten, voorheen heette ons bedrijf Noël Jachtverhuur)