Klemmetje roerneerhouder

Zo vandaag weer lekker gezeild, maar helaas is bij een ondiepte de klem (en de lijn) van de neerhouder van het roer gebroken. Nu moet ik op zoek naar een nieuwe V klem met spring mechanisme, maar ik kan niets vinden. Wie weet de juiste zoekterm? Lijn is vervangen met 6mm (was het ook, maar de oude was echt gaar)
gevonden
Cleat voor 4 - 6 mm lijn Auto Release - BootPlus.nl

Zoeken op clam cleat. Je hebt ze ook in auto-versie die vanzelf losspringt. Instelbaar. Nadeel: gat-afstand is anders, moet je gaatje bijboren.
Of had je al een auto? Je hebt het over spring-mechanisme?

Zo’n originele heb ik nog wel liggen. Even flink zoeken.

Gr Rob

was inderdaad een spring klemmetje, zal de gat afstand eens opmeten. Gelukkig is de nieuwe die ik gevonden heb te koop vlak bij het nieuwe huis van mijn zwager, dus bij de housewarming ben ik een half uurtje later :smiley:

Is zo’n autorelease klem standaard of is dat een aanpassing? ik wist zelfs niet dat ze bestonden.

Ik zou het niet weten, zal al op de boot toen ik hem kocht, aan de ene kant handig, maar hij schoot ook wel eens onnodig los, dus als de nieuwe dat euvel ook gaat hebben kan het zijn dat ik een vast klemmetje neem, en de vaarwateren wat beter ga leren kennen :stuck_out_tongue:

2 Likes

Huh… ik heb zo’n ding niet eens op mijn boot zitten. Kan je daar eens een foto van maken? Mogelijk heeft de vorige eigenaar dat systeem er gewoon af gehaald. Wat er niet op zit, kan ook niet stuk was zijn credo :wink:

Rob

ga ik doen, maar kan ff duren