Kleine droogvallers om mee te spelen

Leuk artikel op pagina 52 van de Zeilen van september 2024.

4 bootjes om mee droog te vallen worden onder de loep genomen. Denk dat de Sportina er zeker ook tussen had mogen / kunnen staan.

Misschien nog leuk een mooie lezersreactie te sturen. Wat zouden we dan naar voren willen brengen in contrast met de behandelde bootjes?

Hoi Koen,

Heb het artikel niet dus weet niet over welke bootjes het gaat. Dat maakt het lastig om een reactie te geven. Kan je de types noemen?

Gr Rob

Here goes, was even weg voor 24 uurs race met de stap 30 van mijn buurman :nauseated_face:

Goed dat het er weer op zit zullen we maar zeggen wel PR verbroken van de boot 152 mijl. Alleen maar top snelheid en hele tijd net een beetje over powered maar niet genoeg om een rif te zetten.

Was misschien even snel geweest en comfortabeler maar dat risico wilde we niet nemen.

Over de kleine droogvallers:

1. BayCruiser 21
  2. Cornish shrimper 19
  3. Drascombe drifter 22
  4. North beach 24

Was die van ons toch een mooie aanvulling op geweest.

veel van deze boten zitten in een andere prijsklasse, een bay cruiser zou ik wel willen hebben (makkelijk te traileren want lichter) maar wel een stukkie duurder, en er worden niet veel gebouwd.
Cornisch Shrimper is een luxe drascombe met veel hout (schilderwerk)
Drascombe is ondanks de leeftijd vaak aardig aan de prijs (mijn pa heeft drascombes gezeild, yawl getuigd is wel een voordeel bij zwaar weer/veranderende omstandigheden) door het midzwaard wel een natte boot
de North Beach is voor mij onbekend…