Kit van de raampjes end of life

Mijn raampje aan stuurboord is beginnen te lekken. Ik denk dat de kit gewoon op is net als eerder bij de scepterpotten.

Volgens mij heb ik een nieuwer model raam dan in dit topic: Raampjes voor Clever 23. Er zitten namelijk maar drie schroefjes aan de buitenkant. Die bleken een beetje los te zitten en dus wat verder aangedraaid maar dat lijkt me geen structurele oplossing.

Paar vragen:

  • de ramen zelf zien er nog goed uit volgens mij, geen craquelé of iets dergelijks alleen de metallic rand is wat zwart geworden. Kan ik volstaan met opnieuw aanbrengen of moet je tzt toch vervangen?
  • de schroefjes draaien soms een beetje door. Zijn er manieren om die schroefgaatjes weer goed te laten pakken? heb dat elders op de boot soms ook wel.
  • tips en trick mbt kitten, soort kit etc. altijd welkom, maar ik ga uit van het stappenplan in de andere post.

Groet!

Koen

Kunnen we samen oppakken met Rob, ik ga bij mijn boot de ramen ook opnieuw plaatsen. Wilde ze eerst vervangen maar het “glas” ziet er nog prima uit, bij mij lopen er zwarte strepen onder de ramen na een buitje,., ofwel resten kit.
Gisteren onze trailer sailer collega gesproken op de wintermeeting van de toerzeilersvereniging. 16 maart is er weer een Clever meeting in Huizen :stuck_out_tongue:

Toeval, volgende nummer van zeilen… :grinning: