Kiel ontzet na aanvaring

Hallo,

Dit weekend tegen hard object onder water aangevaren. Resultaat kiel uit de rails en aan de achterkant enkele cm. in het polyester van de kielkast gesneden. Kortom, flinke schade. Heeft iemand ervaring met het (laten) repareren van schade aan het kielsysteem / de kielkast? Waar zouden we voor deze reparatie terecht kunnen?

Met reparatie aan het polyesterwerk van de kielkast heb ik geen ervaring.

Wel met het RVS deel wat bovenop de kiel gebout is en wat de geleiding van de kiel verzorgt. Als de kiel van jullie boot zo een klap heeft gehad dan kan dit ook wel ontzet/gescheurd zijn.
Toen ik mijn boot kocht was dat compleet afgescheurd. Een kennis van me is RVS lasser en heeft er toen een nieuwe voor gemaakt. Neem even kontakt op via persoonlijk Bericht als je daar iets mee kan.

Ik heb de boot toen op een geleende trailer gezet. Met de maststeun losgeschroefd kan je beze geleiding demonteren. Je kan de kiel er dan ook aan de bovenkant uit takelen. En in jullie geval; de boot naar een polyester-reparateur brengen.

De reparatie viel me toen qua werk enorm mee. Veel boutjes en moertjes maar niets wat je niet zelf kan.

succes met de reparatie en laat je horen hoe het verder gaat?

zie ook: draadje kiel verwijderen

Gr Rob