Lang getwijfeld maar uiteindelijk won de nieuwsgierigheid. Ik was benieuwd of de ruimte tussen de twee schalen voor in de punt nog droog was.
Heb eerder een lekkage in de kleine lekkage in de anker al verholpen en er zijn verhalen op dit forum waarbij er hoop natte meuk werd aangetroffen.
Wel, vanmiddag een ging de zaag erin en heb ik een mooi waterdicht inspectieluikje aangebracht.
De ruimte is bij de bouw helemaal volgepropt met purschuim, harde brokken zijn het nu, heel licht en gelukkig overal kurk en kurkdroog.
In die zin had het niet gehoeven maar ik vind het prettig om te weten en dat ik er altijd bij kan. Als het nat was geweest had ik het er allemaal uit gehaald, en dan laten drogen en een luchtzak erin. Die moeite bespaar ik me maar.
Afgedicht met butyltape en stevig dichtgeschroefd.
De verzonken cirkel waar ik hem in heb geplaatst is 1 cm diep dus je moet een vlak luikje kiezen zodat je er geen last van hebt met de matrassen.
Bij mij was het nat inderdaad, maar wel helemaal onderin.
Daar zit een gedeelte helemaal vast gepurd.
Een voorteken hiervan had ik al ontdekt toen ik de afdekplaat naast de kiel had verwijderd, daar stond ook water.
Waarschijnlijk is bij mij de maststeun de boosdoener geweest. De kit daarvan deed niet veel meer.
Tja ben niet helemaal tot het onderste punt gegaan want het waar ik zo bij kom was zo ontzettend droog. Was het bij jou bovenin dan ook al niet wat klam of vochtig als er onderin echt water stond?
Ik wilde ruimte maken voor het plaatsen van de accu en gever voor dieptemeter.
Wat ik me herrinner is dat het losse spul wel droog was. Pas wat vastzat aan de bodem was vochtig.
Ik had werkhandschoenen aan, die werden op een gegeven moment nat.
Het diepste punt van de romp is bij de kiel. Als het daar droog is. Is het voor de rest ook droog. Lijkt mij.
Water bij de kiel kan heen en weer bij zeilen of op de trailer bij remmen en bochten en zo het shuim nat maken. Al is daar denk ik wel langere tijd voor nodig voordat het wordt opgenomen in het schuim.