Huik

Ben op zoek nar een nieuwe huik en ben daarbij op de site van bootzeil.nl gekomen. Qua prijs ziet dit er goed uit! Heeft iemand ervaring met de kwaliteit va deze leverancier?

Klaas Klok

Hallo Klaas,

Geen ervaring met leveranciers van huiken maar ben wel benieuwd naar de kosten ervan.

Gr Rob

Ik heb bij UB sails, goede zeilmaker in Noord Holland, een prijs opgave gekregen voor een huik van 200 euro.
UB sails kun je zo google.

—Origineel geplaatst door: Rob Listo—
Hallo Klaas,

Geen ervaring met leveranciers van huiken maar ben wel benieuwd naar de kosten ervan.

Gr Rob
Standaard huik voor lengte 310 - 360 cm is € 109,- Deze wordt dus niet ingemeten, maar voor een huik is dat minder belangrijk denk ik.

Gr Klaas

Even mijn ervaringen delen:
Een huik bij Bootzeil. gekocht. Bij ontvangst bleek dat het doek dat voor de huik gebruikt wordt kwalitatief onder de maat is. Ook de wijze van bevestigen met metalen (geen RVS!) snelsluiters vond ik geen goede oplossing. Gelukkig kon ik de huik terugsturen. Inmiddels een iets duurdere huik gekocht bij Bootbasics.nl. Deze is goed van kwaliteit en nog steeds veel goedkoper dan een ingemeten huik. De maat die besteld moet worden is die van 2,75 m

Groet en veel zeilplezier!

Klaas Klok

ik heb dit voorjaar zowel mijn zeilhuik als een rolfokhoes zelf gemaakt

op marktplaats dik tentdoek, naaigaren en een rits voor de rolfokhoes gescoord
voor diverse stukken band en kliksluitingen een overbodige rugtas gestript

totale kosten huik + hoes 45 eur
en 4 dagen werk ( zou ik nu in 2 dagen kunnen)
is te doen met een gewone huishoudnaaimachine

ton/mitz