Houten steun voor buitenboord motor

De houten steun voor de buitenboord motor is bij ons aan de randen rafelig/afgesleten en niet meer beschermt door lak. Het blok is waarschijnlijk ook aan de randen vastgekit want hij wil niet loskomen na het losdraaien van de bouten. Weet iemand of je dan de randen los moet snijden om het los te krijgen? advies om houten steun te herstellen?
Groet Gerhard

Gerhard,

Ik heb het houten blok vervangen door drie platen trespa die ik met epoxy op elkaar heb gekleefd. Dan mooi het blok uitgezaagd en vastgebout aan romp. Daartussen een dikke laag Tec7 kit.

En ja dat blok zit vastgekleefd. Dus ofwel met een lang soepel mes lossnijden of anders met een trekdraad waarmee men een voorruit uit een auto snijdt.

Mijn houten buitenboord motorsteun heb ik vervangen door een plaat van HDPE (polyetheen). HDPE is de meest duurzame kunststof en gaat zonder meer vijftig jaar mee.

De listo hooft een rvs steun met een houten plaat.
Zo’n plaat heb nog nieuw liggen, zonder gaten en met een laagje glasweefsel.

Gr Rob

Hoi dank je voor je bericht. We gaan hem eerst bijwerken en wrs behandelen met epoxy.
Zo ziet hij eruit, tenminste als de foto te zien is. Probeer hem te uploaden. gr Gerhard

Volgens mij is die van mij ook van kunststof zal eens kijken de volgende keer.

Koen, die van jou is van kunststof

Zie foto, deze heb ik in Eelde laten maken van houten steun.

Beste Gerhard

Ik ben naar de lokale horeca snijplanken man geweest en die heeft o.b.v. de oude houten ‘mal’ een rotvrije witte PVC plank gemaakt . Werkt al jaren prima.

Groet

Roy

Hoi Roy,

Ook een goede tip. Plan is nu om het beschadigde blok 'in te pakken 'in epoxy. Boot staat al weer 2 maanden in de schuur, blok is goed gedroogd.
Groet Gerhard