Ik dacht mijn clever met kanteltrailer wel even vanaf een hele lage slootkant te water te laten. De wielen tot aan de rand gereden. Nog net op het droge. De achterste 2,5 meter van het schip hing boven het water.
Mijn redenatie: de trailer scharniert in het midden en de boot glijdt er gecontroleerd dmv de lier langzaam af. En gaat drijven. Aan de overkant van de brede sloot staat mijn zoontje met een lange lijn en trekt de spiegel recht.
Wat gebeurde bij te water laten:
Ten eerste ging de boot in een behoorlijk schuine hoek omlaag, ik schat bijna 45 graden. Eng gezicht. De trailer kwam met wielen van voorste as omhoog. Gelukkig dat de elektra kabel (verlichting trailer) uitrolbaar is bij het koppel / scharnierpunt.
Daarna liet ik de boot rustig zakken met de lier. Dat ging op zich goed. Echter het kanteldeel van de trailer kantelde wel heel ver en toen begon de spiegel te drijven en trok iets scheef weg. Ondanks de dappere vent met de lijn aan de overzijde. Doordat de trailer niet vlak genoeg meer was, liep de boot bij de boeg scheef van de rollen en viel er tussen, schraapte over de scherpe hoeken van de beugels waarop de rollen draaien. Diepe krassen in het onderwaterschip. Aaauwwww!
Nu ben ik dus op zoek naar de een goede polyester reparateur
groet
Roy