Hangbanden kuip

Ik ben op zoek naar nieuwe hangbanden voor in de kuip. Het type dat onbelast strak hangt door elastiek. Als je er tegen aan leunt dan rekken de banden mee tot een bepaald maximum.

Wie weet waar ik die banden kan laten maken?

Alvast dank!

Waterman

Je bedoelt voor tussen de zeereling?
ik heb ze toen bij de zeilmaker laten maken.
Echter niet elastisch.
Ik heb ze ongeveer 15 centimeter korter laten maken dan de volledige lengte die nodig is.
Dan heb ik ze met een lijn strak gezet met een snapsluiting en een slappe lijn vast. Als ik dan wil hangen dan trek de snapsluitinglos.

Echter ik heb er nu een stagspanner tussen gezet. Want ik vond het niets.
groet Jan

Ik heb 45mm band gekocht bij de watersportwinkel en deze laten bewerken door iemand met een goede naaimachine.

Aan de achtereinden van de band heb ik een rvs O-ring laten naaien, op een lengte ongeveer 10 cm korter dan de totale afstand tussen de staanders van de railing. (een grote D-ring of 3-hoek is beter maar was niet voorhanden)

De ring heb ik met 4mm elastiek koord bevestigd aan de achterste preekstoel en daarbij 5x het elastiek gewikkeld.

De hangbanden hangen nu losjes tussen de railingen en je kunt hangen tegen de banden waarbij het 5x dubbele elastiek precies genoeg tegendruk geeft en terwijl je de hoek waarin je zit/hangt kunt varieren zonder ruggesteun te verliezen. Een goedkope en comfortabele oplossing!

Waterman.

Ik kwam op een youtube filmpje deze oplossing tegen. Heel fraai gedaan vind ik.