Gezocht: trailer voor Clever 23 (hefkiel)

Iemand toevallig een trailer beschikbaar voor een Clever 23?
Of weet iemand op welke specs ik moet zoeken?

Je hebt een dubbelasser nodig met een draagkracht van 1300 kg minimaal. (en bijbehorend trekkend voertuig….)

Ik ben ook een beetje aan het kijken, weet niet of mijn nieuwe haven wel bokken heeft voor de winterstalling, maar ik ga geen 1400 euro neertellen voor een trailer (er staan er geen op MP momenteel die voldoen tweedehands)

1400 zou ik overwegen voor een trailer met kenteken, weet je er eentje?

Kielboottrailer KALF 1800-68 - Botentrailer.nl

Als je flink wilt betalen wel ja, maar 2e hands zie ik ze momenteel niet langskomen

Je had het in je bericht over 1400, maar waarschijnlijk bedoelde je 4100 :grinning_face:

Dat vind ik ook te gek!

Overigens de link die je stuurt is voor een boot met vaste kiel, de mijne heeft een hefkiel en wil hem traileren op een helling..

Je zou het beste kunnen zoeken naar een trailer die geschikt is voor boten van ongeveer 7 meter en met een hefkiel. Let vooral op het gewicht (rond 1.600 kg totaal) en dat de trailer verstelbare steunen heeft voor de kiel. Op Marktplaats zie je soms passende boottrailers.

die van 1400 was een stallingstrailer met vrachtwagenwielen :wink: geen wegtrailer en zwaar gebruikt

Je kunt kijken naar een sloeptrailer met een maximaal gewicht van 1800 kg. Enkel of dubbel as. Sloeptrailers zijn vaak prima geschikt voor onze bootjes. Die heb ik ook en gaat prima via een trailerhelling in en uit het water.

2 Likes

Zoiets zoek ik idd

Heb je wat specificaties van de trailer? Lengte, gewicht ed?

Dit is wat wij hebben voor onze Sportina 680. De Kalf Basic enkel asser 1800-62

thnx, nette trailer!
ben ook nieuwsgierig wat deze moet kosten, maar staat niet op de website :frowning:

En ik zie dat hij 6,2mtr is, hoe ligt de clever daarop? Heb je foto van de zijkant?

Het vaste deel van de trailer is 6,20m maar de verlichtingsbalk kun je nog ongeveer 2m uit schuiven.

Hierbij de prijslijst, (schrik niet, is niet goedkoop)

Tijdens onze zoektocht viel het kwaliteits echt op. Goedkoop en lastig aan te passen Poolse trailers en superdeluxe RVS van Van Claes trailers. Uiteindelijk gekozen voor een degelijke middenklasse.

1 Like

Thnx!

Prijs is idd wel dingetje…

Maar eens op zoek naar een 2dehans

Ben serieus naar deze aan het kijken, lastige vind ik hoe ik erachterkom of de boot ook daadwerkelijk erop past… iemand tips?

Riba BVT 2100kg Boottrailer Kanteltrailer. Tandemas Trailer

€ 2.499,00

zou moeten kunnen, het enige wat ik me kan voorstellen is dat de rollers die aan de zijkant de boot geleiden niet hoog genoeg komen, dan zou je wat langere steunen moeten kopen.

2 Likes